Automatisch korte tekstfragmenten genereren

Vragen over software en applicaties
truus22
Junior
Junior
Berichten: 61
Lid geworden op: Vr 12 Jun 2015, 15:20

Automatisch korte tekstfragmenten genereren

Berichtdoor truus22 » Za 23 Mei 2020, 08:07

Hallo beste mensen,
Ik ben voornemens om binnenkort Linuxx Mint op mijn computer te gaan installeren. Ik ben de naam kwijt van een klein Linux programmaatje waarmee je automatisch tekstfragmenten kon genereren. Wie kan mijn geheugen opfrissen ? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
aartje
Senior
Senior
Berichten: 199
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 22:29

Re: Automatisch korte tekstfragmenten genereren

Berichtdoor aartje » Za 23 Mei 2020, 10:56

Hallo beste mensen,
Ik ben voornemens om binnenkort Linuxx Mint op mijn computer te gaan installeren. Ik ben de naam kwijt van een klein Linux programmaatje waarmee je automatisch tekstfragmenten kon genereren. Wie kan mijn geheugen opfrissen ? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
fortune ?

http://manpages.ubuntu.com/manpages/bio ... une.6.html

Alleen teksten (data-files) in het Nederlands heb ik nog niet kunnen vinden.
truus22
Junior
Junior
Berichten: 61
Lid geworden op: Vr 12 Jun 2015, 15:20

Re: Automatisch korte tekstfragmenten genereren

Berichtdoor truus22 » Do 18 Jun 2020, 11:19

Ik heb het zelf al gevonden. Het is het programmaatje: "Autokey" en ik heb er ooit mee om kunnen gaan, maar nu lukt mij dat helaas niet meer en ik heb al heel lang geprobeerd. Kan s.v.p. iemand helpen? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
aartje
Senior
Senior
Berichten: 199
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 22:29

Re: Automatisch korte tekstfragmenten genereren

Berichtdoor aartje » Do 18 Jun 2020, 16:28

Ik heb het zelf al gevonden. Het is het programmaatje: "Autokey" en ik heb er ooit mee om kunnen gaan, maar nu lukt mij dat helaas niet meer en ik heb al heel lang geprobeerd. Kan s.v.p. iemand helpen? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Volgens mij is dat heel wat anders, zie: https://manpages.debian.org/stretch/aut ... .1.en.html

Je wilt een programmaatje dat teksten genereert en , nogmaals, dat is "fortune" en dat bestaat al ongeveer sinds de begintijd van Unix(Linux).
Het staat vaak in een loginscript, zodat iedere keer als je inlogt er een tekst komt bv een fortunecooky
zie bv: https://linux.die.net/man/6/fortune of https://nl.wikipedia.org/wiki/Fortune_(programma)

Of je moet iets precieser beschrijven wat je bedoelt.
truus22
Junior
Junior
Berichten: 61
Lid geworden op: Vr 12 Jun 2015, 15:20

Re: Automatisch korte tekstfragmenten genereren

Berichtdoor truus22 » Vr 19 Jun 2020, 10:55

Wat ik bedoel, is een programmaatje zoals Phrase express (voor Windows), dus niet voor Linux, helaas. Zoals ik al eerder zei , Autokey komt daar in de buurt en ik heb daar in het verleden ook mee gewerkt. Helaas lukt mij dat niet meer en daarom zoek ik hulp van iemand, die bekend is met Autokey en mij een beetje kan helpen, om het programma weer te kunnen gebruiken. "Fortune" is volgens (zover als ik het begrijp), niet wat ik zoek...Ik hoor het nog graag, wanneer ieman dmij denkt te kunnen helpen,
vriendelijke groet,
Cor Jansen
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 911
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Automatisch korte tekstfragmenten genereren

Berichtdoor dirkjanl » Vr 19 Jun 2020, 16:16

Ik heb daar op gegoogeld en op YouTube een paar mooie video's over gezien.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
aartje
Senior
Senior
Berichten: 199
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 22:29

Re: Automatisch korte tekstfragmenten genereren

Berichtdoor aartje » Vr 19 Jun 2020, 19:46

truus22
Junior
Junior
Berichten: 61
Lid geworden op: Vr 12 Jun 2015, 15:20

Re: Automatisch korte tekstfragmenten genereren

Berichtdoor truus22 » Za 20 Jun 2020, 10:29

Hallo allemaal,

Allemaal bedankt voor het meedenken. Ik had zelf natuurlijk ook al op dit onderwerp gegoogeld en ook wel een instructie-video gevonden, helaas alleen maar in het Engels en mijn Engels is niet goed genoeg om hier iets mee te kunnen.
groet,
Cor Jansen

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten