Aanbeveling betrouwbaar torent-programma voor Linux Mint Tina..

Vragen over software en applicaties
Skandra
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: Zo 19 Jan 2020, 22:35

Aanbeveling betrouwbaar torent-programma voor Linux Mint Tina..

Berichtdoor Skandra » Zo 14 Jun 2020, 10:27

Op het Internet tref je torrent-sites aan die je toelaten om films te downloaden op de harde schijf van de computer/laptop. Deze programma's functioneren op basis van het peer-to-peer-principe en houden ook privacyrisico’s in. In mijn LINUX MINT synaptic pakketbeheer vindt ik onder de zoekterm "torrent" meerdere bestanden die hierop betrekking hebben.

Graag had ik een aanbeveling ontvangen voor de installatie van een betrouwbaar torrent-programma, vlot installeerbaar op LINUX MINT Cinnamon 19.2 “Tina”.
(PS. Ik beschik over dual boot op mijn laptop : Linux Mint voor dagelijks Internet-gebruik en WIN7 voor enkele specifieke programma’s los van Internet).
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 513
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Aanbeveling betrouwbaar torent-programma voor Linux Mint Tina..

Berichtdoor Pjotr » Zo 14 Jun 2020, 10:31

Transmission. Zit die niet gewoon standaard in Tina? In 19.3 Tricia wel....
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 817
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Aanbeveling betrouwbaar torent-programma voor Linux Mint Tina..

Berichtdoor DeBaas » Zo 14 Jun 2020, 11:01

Persoonlijk ga ik voor qBittorrent.
Universeel voor de diverse OS en.
Skandra
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: Zo 19 Jan 2020, 22:35

Re: Aanbeveling betrouwbaar torent-programma voor Linux Mint Tina..

Berichtdoor Skandra » Zo 14 Jun 2020, 11:46

Transmission zit effectief standaard in Tina 19.2. Heb dit uitgetest door de film “Planet of the Humans” van Jeff Gibbs en Michael Moore te downloaden vanuit (aangepast i.v.m. Illegale website ). Bij selectie van het bestand om te downloaden wordt Transmission standaard aangeboden en de downloadactie lukt perfect. Bij het afspelen van de gedownloade video wordt Mediaplayer standaard aangeboden, doch ik ontving enkel geluid, geen beeld. Terug naar de video en via rechtermuisknop VLC aangeklikt voor de weergave, dat lukte perfect (beeld + geluid).
Heb nog 3 praktische vraagjes, als volgt :
1.) Hoe VLC instellen als standaard aangeboden afspeler voor video’s?
2.) (aangepast i.v.m. Illegale website ) heeft een ruim aanbod, doch vanuit wettelijk standpunt is het verre van koosjer. Alternatieve torrent provider waarop de overheid minder focust?
3.) Interessante en degelijk functionerende VPN-dienst (in freeware) beschikbaar voor Tina?
Nogmaals bedankt voor het degelijk advies.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Aanbeveling betrouwbaar torent-programma voor Linux Mint Tina..

Berichtdoor dirkjanl » Zo 14 Jun 2020, 11:57

Antwoord op vraag 1:
Klik rechtermuisknop op een video-bestand (mp4), kies 'Openen met' > 'Andere toepassing' > kies je programma, in dit geval VLC en vink aan midden onder 'Instellen als standaard'. Klik op OK.

vr groet,
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 513
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Aanbeveling betrouwbaar torent-programma voor Linux Mint Tina..

Berichtdoor Pjotr » Ma 15 Jun 2020, 17:22

3.) Interessante en degelijk functionerende VPN-dienst (in freeware) beschikbaar voor Tina?
Nogmaals bedankt voor het degelijk advies.
Webverkenner Opera heeft een ingebouwde gratis VPN, die je desgewenst aan kunt zetten:
https://www.opera.com/nl

Binnengehaalde .deb-bestand dubbelklikken, net als een .exe-installatiebestand in Windows. Installatie voegt tevens de pakketbron van Opera toe aan je pakketbronnenlijst, dus je krijgt automatisch actualiseringen aangeboden.

Het is sowieso handig om meerdere webverkenners te hebben. Ikzelf heb er drie: Firefox voor het dagelijkse gebruik en Google Chrome en Opera voor specifieke doelen.

"Planet of the Humans" is trouwens een prima documentaire: heel verhelderend. Ik heb 'm zelf een tijdje geleden met veel belangstelling bekeken. :)
Laatst gewijzigd door Pjotr op Ma 15 Jun 2020, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Aanbeveling betrouwbaar torent-programma voor Linux Mint Tina..

Berichtdoor Maik » Ma 15 Jun 2020, 17:32

.... Heb dit uitgetest door de film “Planet of the Humans” van Jeff Gibbs en Michael Moore te downloaden vanuit The Pirate Bay website. ...
Films, muziek, software, en games downloaden van PirateBay en andere van zulke torrent aanbieders is nog altijd illegaal (copyright en auteursrechten etc.) . Er wordt daarom op forums géén ondersteuning voor gegeven bij het downloaden van zulke torrents ook al is het enkel om je torrent software te testen. Hier worden zelfs nog boetes op gegeven als ze je pakken en op de meeste linux forums wordt men bij herhaling verbannen. Verder ga ik hier geen hele welles nietes discussie van maken, het hoort hier gewoon niet op het forum thuis in welke vorm dan ook.

Je had het gewoon kunnen testen door bijvoorbeeld een torrent van Mint te downloaden, dat hier kunnen vernoemen en was het geen enkel probleem geweest. ;)
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Skandra
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: Zo 19 Jan 2020, 22:35

Re: Aanbeveling betrouwbaar torent-programma voor Linux Mint Tina..

Berichtdoor Skandra » Vr 19 Jun 2020, 11:16

Je had het gewoon kunnen testen door bijvoorbeeld een torrent van Mint te downloaden, dat hier kunnen vernoemen en was het geen enkel probleem geweest.

OK Malk, goed om weten en bedankt voor de rechtzetting. Doch dat was net waarom ik aanvankelijk vroeg, nml. welke torrent van LM kan ik dan selecteren en op welke locatie binnen LM? Je mag mij daarbij nog steeds helpen.
PS. Blijkbaar faciliteert LM het downloaden van “vreemde” torrents via het standaard meegegeven “Transmission” onderdeel.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten