Extra paneel in Mint

Vragen over software en applicaties
RoosR
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: Wo 05 Dec 2018, 20:39

Extra paneel in Mint

Berichtdoor RoosR » Ma 15 Jun 2020, 12:32

Hallo iedereen,

In Linux Mint 19.03 kun je bij bestands beheer een extra paneel openen met F3. Je ziet dan links en rechts dezelfde bestands (dezelfde mappen) structuur. Zou handig zijn als het mogelijk zou zijn de 2 panelen te kunnen bekijken in verschillende mappen zoals in Total Commander, waardoor het makkelijker wordt bestanden van de ene locatie naar de andere te kopieren/verplaatsen.
Ik denk dat dit met deze F3 optie (nog) niet mogelijk is ?

Of vergis ik me ?

Rosiey
Gebruikersavatar
Leen2911
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 09 Aug 2012, 08:47

Re: Extra paneel in Mint

Berichtdoor Leen2911 » Ma 15 Jun 2020, 13:59

je kan ook als alternatief bv met Programmabeheer Mindnight Commander installeren of krusader
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Extra paneel in Mint

Berichtdoor dirkjanl » Ma 15 Jun 2020, 14:00

Je bedoelt waarschijnlijk Linux Mint 19.3 ipv 19.03 neem ik aan.
Het werkt in Nemo ook zo als je beschrijft:
Als je Nemo met twee panelen open hebt staan, klik dan eens in de linkerpaneel en kies de map waarnaar je een bestand wilt verplaatsen. Klik dan in het rechter paneel en kies de map waaruit je het bestand wilt halen. Klik linkermuisknop op bestand, houd ingeklikt, en sleep het naar het andere paneel en loslaten maar.
Overigens is er een op 'Total Commander' gelijkend iets: 'Double Commander'.

Afbeelding

Vr groet,
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
RoosR
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: Wo 05 Dec 2018, 20:39

Re: Extra paneel in Mint

Berichtdoor RoosR » Ma 15 Jun 2020, 16:37

Dames en Heren

Met dank voor jullie reacties. Echter in geen van de suggesties/software ben ik in staat een connectie met mijn NAS Private Range 192.168. etc te leggen
Krusader zegt bij de omschrijving wel smb te ondersteunen maar in het programma zelf wordt het protocol niet ondersteund. Ook Double Commander en Midnight Commander voorzien niet in die behoefte om mijn interne private range/Nas te benaderen. Blijkbaar is een netwerk benadering op ip adres een ondergeschoven kindje in deze apps
Jammer, evenzogoed dank voor de moeite
Rosiey
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 527
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Extra paneel in Mint

Berichtdoor mutse » Ma 15 Jun 2020, 17:25

Een extra paneel verkrijg je door volgende handelingen uit te voeren:

Persoonlijke map --> Beeld --> Extra paneel ( klik in het vierkantje) ---- dan zou je een paneel hebben dat in twee gesplitst is.

Als jou Nas daarin zichtbaar is (in de linkerkant waar alle mappen vermeld worden) dan kan je die openen --- maar klik daarvoor eerst in een van de gesplitste panelen (een paneel actief maken) ... dan kan je een map, document verslepen/kopiëren naar bv. de documentenmap in de persoonlijke map.

zie afbeeldingen:

Afbeelding

Afbeelding
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Extra paneel in Mint

Berichtdoor dirkjanl » Ma 15 Jun 2020, 17:36

Dat je het gaat om een NAS te benaderen, dat was niet duidelijk in de startvraag. En dat is inderdaad een 'dingetje' als ik de post betreffende dit onderwerp mag geloven. Zelf heb ik daar geen ervaringen mee. Anderen waarschijnlijk wel. Ik zou de vraag in een nieuwe post onder 'Netwerken' duidelijk en opnieuw stellen. Of op dit forum eerst opzoeken wat daar al over is gevraagd en geschreven.
Vr groet,
Laatst gewijzigd door dirkjanl op Ma 15 Jun 2020, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
RoosR
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: Wo 05 Dec 2018, 20:39

Re: Extra paneel in Mint

Berichtdoor RoosR » Ma 15 Jun 2020, 18:06

Beste Mutse,

Je bent een Held. Na je uitleg heb ik inderdaad 2 gesplitste panelen op verschillende locaties w.o ook mijn Nas. Probleem opgelost. Niks geen alternatieve software nodig...
Nogmaals mijn dank voor deze gouden tip.
Rosiey
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 527
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Extra paneel in Mint

Berichtdoor mutse » Ma 15 Jun 2020, 18:37

@ RoosR,

Soms ligt een oplossing ´om het hoekje´, moet je het niet ver zoeken --- dat is de sterkte van een ´Linux-gestuurd besturingssysteem´én van dit forum.
We helpen graag zoeken en reiken graag een oplossing aan.

*** Wanneer een probleem opgelost is kan je dit aangeven bij:
Berichticoon -- Onderwerp -- en typ je vóór Re: Extra paneel in Mint <Opgelost> , zodat andere lezers/forumleden kunnen zien dat het probleem/ de vraag, opgelost is.

Dat panelen splitsen pas ik heel frequent toe, vooral wanneer ik screenshots neem die ik dan in de map downloads plaats of wanneer ik, van een SD-kaartje uit mijn fototoestel, foto´s overzet/kopieer naar de map Afbeeldingen.

Zie afbeelding:
Afbeelding

Verder, wens ik jou nog heel veel Linux-plezier met dit uitstekend ´Linux-gestuurd besturingssysteem´ ( ik gebruik Linux Mint om te testen en om anderen te helpen --- mijn hoofdbesturingssysteem is een ´Rolling Release´.)
Groet,
mutse.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
RoosR
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: Wo 05 Dec 2018, 20:39

<opgelost>Re: Extra paneel in Mint

Berichtdoor RoosR » Di 16 Jun 2020, 15:20

Dankzij dhr. Mutse

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten