Instelling UIFI tbv double boot lukt niet

Vragen over software en applicaties
Corrienne
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: Do 18 Jun 2020, 20:39
Locatie: Idar Oberstein, Duitsland

Instelling UIFI tbv double boot lukt niet

Berichtdoor Corrienne » Do 18 Jun 2020, 20:55

Ik wil graag het duel boot systeem installeren. In de handleiding van Pjotr word gezegd om voorbereidingen te treffen.
Zoals in de uefi Bios de bootvolgorde te veranderen door secureboot op disabled te zetten.
Dit lukt niet, daarbij ook de bootvolgorde. Echter er is onder Boot priority order slechts 1 beschikbaar en dat is de windows boot manager.
Dus er is niets in te stellen.

De image staat op een usb stick. Ik heb een partition van ca 80gb. Ik kan nie geen stap verder gaarne hulp gewenst.
Gebruikersavatar
ocor
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 08 Jul 2020, 18:14

Re: Instelling UIFI tbv double boot lukt niet

Berichtdoor ocor » Wo 08 Jul 2020, 18:37

Hallo Corrienne,

Ten eerste: ik ga ervanuit dat je UEFI bedoelt ipv UIFI.

Dan een aantal vragen:
  1. Kun je secureboot in je UEFI BIOS niet vinden, of kun je het wel vinden, maar lukt het niet om het op disabled te zetten?
  2. Wat voor pc/laptop heb je (merk, type, versie) en hoe oud is je hardware?
  3. Ik begrijp uit je bericht dat je Linux Mint nog niet hebt geïnstalleerd op je HD, kopt dat? Je zult Mint eerst moeten installeren op een lege partitie met behulp van de image die je op USB hebt. Daarna kun je pas de bootvolgorde bepalen. Logisch natuurlijk, maar toch...
Verder heb ik dual boot op mijn machine kunnen installeren met behulp van reFind: https://www.rodsbooks.com/refind/
Toen ik dat eenmaal gevonden had, bleek het uiteindelijk eenvoudiger dan gedacht.

Grtz.,
Cor
Corrienne
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: Do 18 Jun 2020, 20:39
Locatie: Idar Oberstein, Duitsland

Re: Instelling UIFI tbv double boot lukt niet

Berichtdoor Corrienne » Di 14 Jul 2020, 10:51

Verholpen, dmv format, alles eraf en alleen Mint 20 erop. Dus geen double boot.(helaas werd ik moedeloos) Bedankt aan allen die mij van raad voorzien hebben.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten