Geluid

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Geluid

Berichtdoor dirkjanl » Wo 29 Jul 2020, 18:53

Via 'Menu' > 'Voorkeuren' > 'Geluid' kan ik onder het tabblad 'Geluiden' de geluiden beheren op LM19.3 Cinnamon.
Ik heb geprobeerd om het startgeluid 'Cinnamon starten' te wijzigen naar een ander geluid. Daartoe een mp3 bestand naar de betreffende map: /usr/share/mint-artwork/sounds verplaatst (als beheerder). Bij het selecteren van dat bestand via de module 'Geluiden' was dat bestand niet zichtbaar. Oké, dan het bestand zien te converteren naar een .oga bestand, gelijk aan de bestaande bestanden. Dat converteren heb ik gedaan met VLC. Dat werd wel gezien bij het selecteren van het geluid bij Cinnamon starten. Bij het opnieuw opstarten van de pc werd echter geen geluid afgespeeld.
Wie weet hoe dat wel gaat lukken?
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Geluid

Berichtdoor dirkjanl » Wo 29 Jul 2020, 19:23

Het is ongelooflijk, maar ik heb het antwoord al.
Met het VLC geconverteerde bestand werkte het dus niet. Toch maar weer even verder gezocht naar de mogelijkheid via ffmpeg en zie:

Code: Selecteer alles

ffmpeg -i test.mp3 -c:a libvorbis -b:a 64k test.oga
deed het wel werken.

Nu nog uitzoeken wat ik eigenlijk gedaan heb ;) Met andere woorden, wat betekent "-c:a" en "-b:a 64k"

Groet
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten