Xfce4-weather-plugin geeft geen weerinformatie meer...

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
Marqeaux
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: Ma 23 Sep 2019, 20:25
Locatie: Amsterdam

Xfce4-weather-plugin geeft geen weerinformatie meer...

Berichtdoor Marqeaux » Za 05 Sep 2020, 15:52

Hoi allen,

Sinds een aantal dagen heb ik gemerkt dat de Xfce4-weather-plugin (die het weer weergeeft op je taakbalk) er ineens mee gestopt is. Het is niet zozeer gerelateerd aan deze specifieke installatie, want meerdere computers hier hebben dit probleem. Het ziet ernaar uit dat er iets aan de hand is de kant van waar de informatie vandaan komt en die geen gegevens meer doorstuurt. Ik zit nu standaard met de melding "geen gegevens" op mijn taakbalk.

Iemand anders hier ook last van? Ik ervaar dit op Linux Mint 19.2 (Xfce) en ook op Linux Mint 19.3 (Xfce).
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?
Gebruikersavatar
Marqeaux
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: Ma 23 Sep 2019, 20:25
Locatie: Amsterdam

Re: Xfce4-weather-plugin geeft geen weerinformatie meer...

Berichtdoor Marqeaux » Za 05 Sep 2020, 16:04

Er moeten wel meer mensen zijn met dit euvel. Naar mijn herinnering (maar ik weet het even niet meer zeker), werd het weer doorgegeven via LocationForecast. En die staat op rood. Dat blijkt HIER...
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 513
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Xfce4-weather-plugin geeft geen weerinformatie meer...

Berichtdoor Pjotr » Za 05 Sep 2020, 16:27

Ik heb even geen Xfce bij de hand, maar het Weer-werkbalkhulpje in Cinnamon heeft dat ook, af en toe. Dan moet je 'm gewoon verwijderen en een nieuwe versie ophalen. Ik kan me zo 1-2-3 niet herinneren of dat ook in Xfce kan....
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
Marqeaux
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: Ma 23 Sep 2019, 20:25
Locatie: Amsterdam

Re: Xfce4-weather-plugin geeft geen weerinformatie meer...

Berichtdoor Marqeaux » Za 05 Sep 2020, 23:03

Ik heb even geen Xfce bij de hand, maar het Weer-werkbalkhulpje in Cinnamon heeft dat ook, af en toe. Dan moet je 'm gewoon verwijderen en een nieuwe versie ophalen. Ik kan me zo 1-2-3 niet herinneren of dat ook in Xfce kan....
Helaas, ik vrees dat we zullen moeten wachten totdat er een nieuwe versie verschijnt en/of er via de updates van Linux Mint een fix komt. Herinstallatie haalde niks uit, en ik draai al de laatste versie (zover ik kan beoordelen). Hier draait op dit moment "xfce4-weather-plugin_0.10.0-1~18.04_amd64" van deze plugin.

Ik haal 'm voorlopig wel even van mijn taakbalk af en wacht even af of toekomstige updates de boel fixen. Ik zag wel al via gitlab.xfce.org dat er al een melding van is gemaakt. ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten