werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Vragen over software en applicaties
MichelSerne
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 12:01

werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Berichtdoor MichelSerne » Za 12 Sep 2020, 12:56

hallo allemaal,
Ik ben een Linux beginner (sinds een half jaartje nu). Ik heb vorige week mijn Linux Mint opgewaardeerd naar Mint 20 (Cinnamon). Werkt allemaal nog steeds prima, MAAR ...
Ik wil graag een bepaald werkbalkhulpje installeren (NUM en CAPS lock indicator) en hiervoor moet ik werkbalkhulpjes "ophalen". Deze optie werkt dus niet.
1. ik krijg de melding dat de tijdelijke opslag is verouderd en dat ik deze dus moet bijwerken (uiteraard klik ik op "JA")
2. Na "JA" krijg ik de melding: "Er is een fout opgetreden bij het benaderen van de server. Probeer het a.u.b over een poosje opnieuw"

Ik probeer nu al 2 dagen om de server te vernieuwen, maar steeds dezelfde melding.

Heeft iemand hiervoor een oplossing?

hartelijk dank,
Michel Serné
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 927
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Berichtdoor dirkjanl » Za 12 Sep 2020, 15:03

Als je op het "lamp" icoontje klikt onder het tabblad ophalen, dan start de browser en verschijnt er een melding dat ze aan het migreren zijn aar een nieuwe server. Duurt altijd langer dan je van te voren denkt ;-)
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
MichelSerne
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 12:01

Re: werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Berichtdoor MichelSerne » Za 12 Sep 2020, 15:09

Bedannkt voor je antwoord DirkJan,
Is het dan een kwestie van geduld, en dus het schermpje lang open laten staan? want ik kan niet op het lampje klikken (dat staat uit :-)
Groeten, Michel
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 927
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Berichtdoor dirkjanl » Za 12 Sep 2020, 16:27

Gewoon een paar dagen wachten.
Even aan wat anders denken.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 513
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Berichtdoor Pjotr » Za 12 Sep 2020, 18:47

Als die opwaardering naar Mint 20 geen schone nieuwe installatie betrof, dan kan het ook opwaardeerleed zijn....
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
MichelSerne
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 12:01

Re: werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Berichtdoor MichelSerne » Zo 13 Sep 2020, 17:24

Hoe kan ik opwaardeerleed verhelpen?
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 927
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Berichtdoor dirkjanl » Zo 13 Sep 2020, 18:53

Door een nieuwe verse installatie van LM20. Dat werd voorheen ook aangeraden. Binnen een getal kan je opwaarderen, ga je naar een nieuw getal, dan opnieuw installeren. Dus van 19 naar 19.1 opwaarderen, zo ook van 19.1 > 19.2 en 19.2 > 19.2. Maar naar LM 20 opnieuw installeren.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Berichtdoor Jamint » Ma 14 Sep 2020, 12:04

Gewoon een paar dagen wachten.
Even aan wat anders denken.
De server is nog steeds 'met zomer-reces' :D maar het updaten van het Weer werkbalkhulpje is bij mij nu wel afgerond, overigens zonder actie van mij (lukte vorige week niet)
Laatst gewijzigd door Jamint op Ma 14 Sep 2020, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
If it ain't broken, don't fix it.
MichelSerne
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 12:01

Re: werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Berichtdoor MichelSerne » Ma 14 Sep 2020, 12:10

Ik heb een verse update van Mint 20 uitgevoerd (dus vanaf een USB stick) het lijkt me dat dit dus niet de oorzaak is. Maar de melding blijft bij mij hetzelfde.
Mogelijk zit "mijn" server in een andere vakantie regio, en moet ik dus gewoon even geduld hebben. Mocht dit niet zo zijn, dan ben wel benieuwd of er mogelijk iets anders aan de hand is...
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Berichtdoor Jamint » Ma 14 Sep 2020, 12:34

Ik heb een verse update van Mint 20 uitgevoerd (dus vanaf een USB stick) het lijkt me dat dit dus niet de oorzaak is. Maar de melding blijft bij mij hetzelfde.
Mogelijk zit "mijn" server in een andere vakantie regio, en moet ik dus gewoon even geduld hebben. Mocht dit niet zo zijn, dan ben wel benieuwd of er mogelijk iets anders aan de hand is...
Gewoon geduld oefenen. Bij mij is er dus al iets gebeurd zonder dat ik het wist.
Die migraties veroorzaken bij degenen die het moeten uitvoeren weleens 'migraine' ;), migratie-migraine dus, en duren altijd langer dan je denkt, zoals dirkjani hierboven al meldde.
If it ain't broken, don't fix it.
MichelSerne
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 12:01

Re: werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Berichtdoor MichelSerne » Wo 16 Sep 2020, 22:10

het wachten werd vandaag beloond :-) werkbalkhulpjes zijn terug van vakantie en zijn ververst op mijn laptop
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 927
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Berichtdoor dirkjanl » Do 17 Sep 2020, 18:40

Toppie!
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten