werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Vragen over software en applicaties
MichelSerne
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 12:01

werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Berichtdoor MichelSerne » Za 12 Sep 2020, 12:56

hallo allemaal,
Ik ben een Linux beginner (sinds een half jaartje nu). Ik heb vorige week mijn Linux Mint opgewaardeerd naar Mint 20 (Cinnamon). Werkt allemaal nog steeds prima, MAAR ...
Ik wil graag een bepaald werkbalkhulpje installeren (NUM en CAPS lock indicator) en hiervoor moet ik werkbalkhulpjes "ophalen". Deze optie werkt dus niet.
1. ik krijg de melding dat de tijdelijke opslag is verouderd en dat ik deze dus moet bijwerken (uiteraard klik ik op "JA")
2. Na "JA" krijg ik de melding: "Er is een fout opgetreden bij het benaderen van de server. Probeer het a.u.b over een poosje opnieuw"

Ik probeer nu al 2 dagen om de server te vernieuwen, maar steeds dezelfde melding.

Heeft iemand hiervoor een oplossing?

hartelijk dank,
Michel Serné
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 927
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Berichtdoor dirkjanl » Za 12 Sep 2020, 15:03

Als je op het "lamp" icoontje klikt onder het tabblad ophalen, dan start de browser en verschijnt er een melding dat ze aan het migreren zijn aar een nieuwe server. Duurt altijd langer dan je van te voren denkt ;-)
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
MichelSerne
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 12:01

Re: werkbalkhulpjes server niet benaderbaar

Berichtdoor MichelSerne » Za 12 Sep 2020, 15:09

Bedannkt voor je antwoord DirkJan,
Is het dan een kwestie van geduld, en dus het schermpje lang open laten staan? want ik kan niet op het lampje klikken (dat staat uit :-)
Groeten, Michel
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 927