Timeshift wordt niet meer gezien

Vragen over software en applicaties
Lucien
Held
Held
Berichten: 408
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Timeshift wordt niet meer gezien

Berichtdoor Lucien » Za 10 Okt 2020, 17:43

Ik gebruik Timeshift backup dmv een sd-kaartje in mijn laptop (Thinkpad X250 i7). Het kaartje wordt ineens niet meer gezien. Hoe los ik dat op? Heb het kaartje er al een keer in/uit gehaald. maakt niets uit.
Lucien
Held
Held
Berichten: 408
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Timeshift wordt niet meer gezien

Berichtdoor Lucien » Za 10 Okt 2020, 22:32

Ik heb nog een paar sd-kaartjes liggen en die heb ik geprobeerd, maar ze worden ook niet gezien. In W10 worden ze wel gezien. Ik weet niet hoe ze zijn geformatteerd. Maar in Mint kan ik ze dus ook niet formatteren omdat ze niet worden gezien.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1609
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Timeshift wordt niet meer gezien

Berichtdoor stegiman » Zo 11 Okt 2020, 00:48

Open terminal en typ dit:

Code: Selecteer alles

s -la /dev/sd*
Ziet je dan uw SD kaart?

Gaat het hier om een gewone kaartlezer waar je ook SD kan insteken?
Zo ja, dan kan het zijn dat je ook wat op deze pagina (klik) staat vermeld nog moet uitvoeren.
Lucien
Held
Held
Berichten: 408
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Timeshift wordt niet meer gezien

Berichtdoor Lucien » Ma 12 Okt 2020, 00:29

Het ging om zo'n mini sd kaartje van Sandisc in een full size sd-kaart adapter. Dat werkte prima, maar ineens werd de sd niet meer gezien. Ik heb dat mini sd kaartje geprobeerd in een andere adapter en in W10, maar hij werd niet gezien. Conclusie: mini sd-kaartje is kapot. Nu heb ik eenzelfde mini sd kaartje in de adapter geprikt. Die wordt wel gezien, dus die mini sd is ok (ik kan er ook documenten naar kopiëren en deleten). Echter, hij wordt niet gezien door Timeshift!!! Melding 'Momentopname-instrument niet beschikbaar'. In een andere sd-adapter geprikt ook niet. Prik ik diezelfde mini sd in een usb adapter, dan wordt hij wel door Timeshift gezien!!! Timeshift ziet de sd dus niet als hij in de sd-sleuf van de laptop zit, maar wel als hij in de usb poort zit.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1609
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Timeshift wordt niet meer gezien

Berichtdoor stegiman » Wo 14 Okt 2020, 15:59

Had je in Timeshift op browser geklikt en dan gewoon enkel sd kaart selecteren zonder de map te klikken?
Dus in de root blijven van SD en dan zou Timeshift wel zien dat er moment-opname is.

Stel dat je moment-opname in map timemap staat dan mag je niet naar timemap gaan.
Maar gewoon in de verkenner naar SD gaan.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten