Vraagje over Thunderbird.

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
Nightwing
Senior
Senior
Berichten: 186
Lid geworden op: Wo 06 Mei 2020, 08:26

Vraagje over Thunderbird.

Berichtdoor Nightwing » Zo 11 Okt 2020, 07:22

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma voor mijn primaire mailaccount van mijn provider. Het programma werk goed en is voldoende aan te passen naar mijn wensen.
Er is echter één probleem waar ik tegenaan blijf hikken: concepten worden bij mijn provider wél opgeslagen, maar niet gewist na het verzenden van de mail. Ik moet dus altijd naar de web-versie van mijn mailprogramma, om deze te wissen.

Ik kan mijn mail ook via Outlook, of Gmail laten afhandelen, maar ik vind beide interfaces niet prettig werken. Het enige alternatief zou dan zijn, om ook de webmail van mijn provider te gaan gebruiken, maar dan loop ik de handige opties van Thunderbird weer mis.
De opties van Thunderbird die ik het meeste gebruik zijn:
  • Automatisch categoriseren van inkomende mail, op basis van de afzender.
  • Een mail, zoals een rekening, toevoegen als taak.
Als er mensen zijn die een goed alternatief weten, dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt,
Rob.
Linux Mint versie 21.3 Cinnamon, 64 bit.
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 800
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Vraagje over Thunderbird.

Berichtdoor DeBaas » Zo 11 Okt 2020, 10:07

Een goede,
Hoe gebruik je Thunderbird, IMAP of POP?
Zijn de concepten ook zichtbaar in Thunderbird?
Welke mailprovider gebruik je?
Je kunt behoudbeleid per map instellen, bijvoorbeeld concepten (rechtermuisklik op de map) automatisch verwijderen na xx dagen.
Gebruikersavatar
VuurVosje
Senior
Senior
Berichten: 126
Lid geworden op: Di 11 Sep 2018, 12:08

Re: Vraagje over Thunderbird.

Berichtdoor VuurVosje » Zo 11 Okt 2020, 10:27

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma voor mijn primaire mailaccount van mijn provider. Het programma werk goed en is voldoende aan te passen naar mijn wensen.
Er is echter één probleem waar ik tegenaan blijf hikken: concepten worden bij mijn provider wél opgeslagen, maar niet gewist na het verzenden van de mail. Ik moet dus altijd naar de web-versie van mijn mailprogramma, om deze te wissen.
Dat probleem had ik in een eerdere versie ook (nu niet meer).
Bij mij liep de 'Concepten' map in TB dan vol omdat elke 5min een concept werd opgeslagen, maar niet gewist.
De oplossing was om bij de account-instellingen in TB de mapvoorkeur voor 'Concepten' te wijzigen in de locale map 'Concepten'.
Gebruikersavatar
Nightwing
Senior
Senior
Berichten: 186
Lid geworden op: Wo 06 Mei 2020, 08:26

Re: Vraagje over Thunderbird.

Berichtdoor Nightwing » Zo 11 Okt 2020, 15:31

Er zijn inderdaad twee opties: lokaal opslaan, of niet op laten slaan.
Het probleem schijnt bekend te zijn bij Mozilla, maar er is (nog) geen oplossing voor. Ik denk dat ik dan maar even op de huidige manier blijf werken. Hopelijk vinden ze nog een oplossing.

Bedankt.
Linux Mint versie 21.3 Cinnamon, 64 bit.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast