Fotocollages maken

Vragen over software en applicaties
Monty23
Junior
Junior
Berichten: 45
Lid geworden op: Za 31 Okt 2015, 23:29

Fotocollages maken

Berichtdoor Monty23 » Do 03 Dec 2020, 16:53

Helaas brengt de distributie van LM 20 het programma ' FOTOWALL' niet meer mee. Had dit vroeger in LM 19, gebruikte het vaak en vond het een uitstekend prog.
Weet iemand een vergelijkbaar werkend progamma? Heb photocollage uitgeprobeerd, maar dat biedt bij lange na niet dezelfde mogelijkheden.
Weet iemand raad??
Monty
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Re: Fotocollages maken

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Do 03 Dec 2020, 17:10

GIMP (GNU Image Manipulation Program) lijkt mij de ideale oplossing voor uw probleem te zijn , is normaliter reeds geïnstalleerd bij de installatie van Linux Mint 20 :
Menu > toepassingen > grafisch
zie ook : https://effectphoto.blogspot.com/p/gimp-collage.html
Debian Bookworm_Cinnamon
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 911
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Fotocollages maken

Berichtdoor dirkjanl » Do 03 Dec 2020, 18:53

Nieuwsgierig als ik ben meteen FOTOWALL proberen op te zoeken in Programmabeheer op een LM19.3 machine, maar niet gevonden. Wat is de exacte naam?
Afbeelding
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Re: Fotocollages maken

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Do 03 Dec 2020, 20:45

De exacte naam is zoals TS aangeeft “ Fotowall “

Fotowall is opensource software : https://www.enricoros.com/opensource/fotowall/ en zal U inderdaad niet onder Linux Mint 19 noch 20 aantreffen .

de alternatieven die door Linux Mint 20 programmabeheer ter beschikking gesteld zijn in acht genomen zou ik hier niet al te veel tijd en energie insteken en dit programma laten voor wat het is .

Topicstarter zal hier waarschijnlijk geen al te grote moeite mee hebben gezien hij aangeeft van nu al een 10-tal jaren met Linux te werken ?
Debian Bookworm_Cinnamon

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten