USRMERGE oftewel de nieuwe bestandsindeling

Vragen over software en applicaties
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

USRMERGE oftewel de nieuwe bestandsindeling

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Vr 15 Jan 2021, 05:52

Usrmerge vrij vertaald de nieuwe bestandsindeling ; kwam het onderwerp tegen op het Ubuntu Forum en vond het belangrijk genoeg om het ook op ons Mint Forum aan te halen .

Over wat gaat het ?
herhaal hier wat reeds in een ander topic ( m.b.t. Eid Belgium ) aan bod kwam :

“ het enige verschil dat ik zie tussen een upgrade van 20.0 naar 20.1 en een verse installatie is dat als U de update doet van 20.0 naar 20.1 , de convertering v/h systeem met usrmerge een optie is ( heb ik niet uitgevoerd ! ) , bij een verse installatie daarentegen gebeurt dit automatisch
Zie :
How to upgrade to Linux Mint 20.1
https://blog.linuxmint.com/?p=4020
4. Convert the system with usrmerge (optional)
Although it is optional we recommend you convert your system with usrmerge. This is done already for all fresh installations of Linux Mint 20.1.
For information on usrmerge, read https://www.freedesktop.org/wiki/Softwa ... eUsrMerge/.
To convert your system, open a terminal and type:
apt install usrmerge “


ik wil Wijvekate niet achterna gaan die in zijn “ verklarende statistiek “ het bewijs levert dat het aantal ooievaars nesten rechtstreeks evenredig is met het aantal geboortes in Nederland , maar stel mij toch bijvoorbeeld de vraag :

is het zuiver toeval dat bijvoorbeeld de software van Eid Belgium in de soep draait ( nooit eerder gebeurd ) net op het ogenblik dat deze wijziging doorgevoerd wordt ?

Zijn er nog andere opmerkingen hierover , bedenkingen bij ?
Debian Bookworm_Cinnamon
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 813
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: USRMERGE oftewel de nieuwe bestandsindeling

Berichtdoor DeBaas » Vr 15 Jan 2021, 10:02

EID loopt in de "soep" door de verkeerde, nog niet aangepaste, naamgeving in de installatie files (ulyana > ulyssa voor Mint) dit veschijnsel is je bekend van vorige versies, zie de (ook je eigen) topics in linuxmint en linuxmintnl.
Is ook al opgelost (voor Firefox), !!zoek!!
( nooit eerder gebeurd )
Dus wel, juist bij overgang van Mint (en Ubuntu) versies.

E.e.a. heeft NIETS van doen met usrmerge.
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Re: USRMERGE oftewel de nieuwe bestandsindeling

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Vr 15 Jan 2021, 11:03

EID loopt in de "soep" door de verkeerde, nog niet aangepaste, naamgeving in de installatie files (ulyana > ulyssa voor Mint) dit veschijnsel is je bekend van vorige versies, zie de (ook je eigen) topics in linuxmint en linuxmintnl.
Is ook al opgelost (voor Firefox), !!zoek!!
( nooit eerder gebeurd )
Dus wel, juist bij overgang van Mint (en Ubuntu) versies.

E.e.a. heeft NIETS van doen met usrmerge.
Is wel degelijk een precedent , ik werk al jaren met Linux Mint , een het eerste dat ik op punt zet is de installatie van de Eid software .

Binnen een dot upgrade heeft dit probleem zich NOOIT voorgedaan , bij een punt release wel ... als U het geduld niet had het nieuwe .deb af te wachten … dat kon men dit tijdelijk oplossen door het laatst ondersteunde pakket te installeren .

Trouwens , als U het verhaal goed gevolgd hebt ? het probleem stelt zich enkel maar bij een VERSE installatie van 20.1 , en dan kan men het redelijkerwijs hebben over Usrmerge .
Debian Bookworm_Cinnamon
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 770
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: USRMERGE oftewel de nieuwe bestandsindeling

Berichtdoor emvedeesje » Vr 15 Jan 2021, 11:10

We zullen het snel weten, bekijk mijn laatste post hier: viewtopic.php?f=7&t=6999

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten