Agenda en Teams-vergadering uitnodigingen

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Agenda en Teams-vergadering uitnodigingen

Berichtdoor dirkjanl » Vr 05 Feb 2021, 14:01

Ook in de community van /e/OS geplaats, maar ik dacht dat men hier misschien ook wel wat adviezen heeft.

Calendar / agenda
Als calendar / agenda voor privé en voor mijn werk gebruik ik de calendar die aan mijn /e/OS account zit. Zowel op de telefoon als op de PC waar ik die dan via de browser benader.

Vraag: Voor mijn werk krijg ik momenteel via de mail uitnodigingen via Teams om deel te nemen aan een Microsoft-Teams-Vergadering. De mail waar die uitnodiging bij zit gaat via Freedom (het domein van mijn bedrijf is gekoppeld aan Freedom) en ik gebruik op de PC hun Roundcube webmailfunctie en op de telefoon gebruik ik de standaard /e/ calendar en FairEmail. De invite zelf is een ics bestand. Hoe krijg ik dat geïmporteerd in de calendar van /e/? Op de PC gaat dat niet door er op te klikken. Op de pc werk ik met Linux Mint 20.

En terwijl ik dit zit te typen bedacht ik me het volgende:
Ik werk voor 99 % via de browser op de PC, vraag is ook bedoeld voor als ik werk op de PC. Maar bij het typen bedacht ik mij dat het misschien wel eens via de telefoon zou kunnen lukken. En zie. Klik op het .ics bestandje en kies voor opslaan in Calendar. Na het synchroniseren staat het ook in de calendar in de browser op de PC.
Nu nog de mogelijkheid via de PC / browser.
Wie heeft raad?
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 530
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Re: Agenda en Teams-vergadering uitnodigingen

Berichtdoor HWE64 » Vr 05 Feb 2021, 18:44

Misschien begrijp ik je verkeerd maar ikzelf gebruikt Lightning in TB met de koppeling naar Google Agenda in Android met de extensie "Provider voor Google agenda" in TB. Dit werkt in Mint 20.1 Xfce over en weer in verschillende pc's en telefoon 8) .
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Agenda en Teams-vergadering uitnodigingen

Berichtdoor dirkjanl » Vr 05 Feb 2021, 18:53

Ik ga kijken naar Lightning. Voor de goede orde, ik gebruik geen Thunderbird en geen Google en werk alleen met 'programma's' die in een browser werken.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten