Ervaring met 4kvideodownloader

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Ervaring met 4kvideodownloader

Berichtdoor Jamint » Za 13 Feb 2021, 11:15

Dag allemaal,

Met 4Kvideodownloader kun je de hoogste mogelijke kwaliteit Mpeg4 downloaden van Youtube (1080kbps.) of de hoogst haalbare Mp3 afhalen (extraheren) Dat werkt fantastisch. Het progje heeft in de loop van de jaren wel een toenemende commerciële uitstraling gekregen maar tot nu was dat geen groot bezwaar gebleken. Je kreeg na verloop van tijd alleen elke keer een pop-up met de melding van een nieuwe versie. Op een gegeven ogenblik viel mij wel op dat meteen wegklikken van die pop-up niet lukte maar dan schoof ik hem uit het zicht.

Maar met ingang van de laatste versie zijn deze mindere bezwaren dus definitief uitgegroeid tot een wél vervelende toestand :uitroepteken:

Nadat ik een aantal downloads had voltooid werd ik gefeliciteerd met een pop-up die er bij mij op aandrong melding te maken op social media van mijn gelukkige keuze om gebruik te maken van 4Kvideodownloader.
Het is maar wat je 'gelukkig' noemt....
Nu komt het: die pop-up kon je niet wegklikken en maakte ook het hoofdvenster van 4Kvideodowloader onbenaderbaar >:D
Met behulp van Systeemmonitor control-k gebruiken bleek onvoldoende.
Het symbooltje van 4Kvideodownloader verdween wel uit de lijst van Systeemmonitor maar alles van 4kvideodownloader bleef hardnekkig open.
De enige manier om dat pop-up venster weg te krijgen was de bekende opdracht ctrl-alt-bksp waarmee je uit je aanmelding in Linux geraakt en weer in het inlogvenster terechtkomt.

Dit alles deed mij nogal denken aan de pop-up die ik eens zag in mijn tijd op Macintosh en die de (voor Windows) beruchte browsergijzelaars werden genoemd: Bij mij bevroor dan de webbrowser Safari.
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1311
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Ervaring met 4kvideodownloader

Berichtdoor Joan » Za 13 Feb 2021, 19:14

In geval een programma niet meer reageert ka je ook xkill in de terminal typen. Er verschijnt dan een X die je in het vastgelopen venster klikt.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Ervaring met 4kvideodownloader

Berichtdoor Jamint » Za 13 Feb 2021, 20:19

In geval een programma niet meer reageert ka je ook xkill in de terminal typen. Er verschijnt dan een X die je in het vastgelopen venster klikt.
Dat is een goede algemene aanvulling op mijn post!

Met betrekking tot de situatie waar ik mee geconfronteerd was wilde ik dat ook doen maar was nieuwsgierig naar een eventueel stiekem gestarte service o.i.d. van 4kvideodownloader. Geen idee of dat kan/kon maar ik was argwanend. Ik dacht overigens dat control-k in Systeemmonitor hetzelfde zou moeten doen als xkill in Teminal, maar zoals ik al schreef: ondanks control-k gaf het vastzittende programma geen krimp, en daarna had ik zo de p... in dat ik er niet meer aan dacht om het via terminal te..... termineren >:( :D

Ik kan het niet meer testen want ik heb 4Kvideodownloader in de loop van de middag verwijderd. Ik heb een gloeiende hekel aan programma's die met pop-ups in je routine aan het donderjagen zijn. 4Kvideodownloader is dan wel gratis maar zulk gedrag is voor mij de limiet van tolerantie, laat staan acceptatie.

Ik zit nu wel met de vraag: kent iemand een andere downloader die zijn werk gewoon zonder 'geklier' :D doet, maar daarvoor zal ik een nieuw topic openen.
If it ain't broken, don't fix it.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten