......
Oh Ik vergeet ook iets te melden met betrekking tot opnemen van Youtube.
Kennissen van mij kijken mij een beetje scheef aan als ik zeg; "ik neem op van Youtube" De reactie is soms: "Hoe kan dat nou met al die reclame?".
Ik heb geen last van reclame en dat komt omdat ik de extensies NoScript en uBlock Origin in Firefox gebruik, en het zit hem met name in de activiteit van uBlock Origin dat een keiharde add (reclame) blocker is. Ik vind het een onovertroffen uitbreiding voor FireFox.
....
Was een tijdje geleden dat ik nog muziek video’s opgenomen had van YouTube , onder Firefox terug de
Video DownloadHelper extensie ( Add-on ) geïnstalleerd alsook het bijhorende externe Debian pakket ( App: /opt/net.downloadhelper.coapp/bin/net.downloadhelper.coapp-linux-64 ? ) .
en heb een paar videootjes probleemloos opgenomen , teruggevonden in de aangemaakte “ dwhelper “ map .
– heb géén Firefox noch Google account
– gebruik géén NoScript noch uBlock Origin
op de paar seconden reclame na , heb ik verder niets " problematisch " te melden ... zitten niet in de opnames !
Gisteravond heb ik de extensie
Video DownloadHelper in Firefox geïnstalleerd en na wat spelen met de interface kan ik zeggen dat het doet wat het moet doen: downloaden van een video met de hoogst mogelijke bps. (bits per second)
Ik heb het vergeleken met een al binnengehaalde download via de door mij inmiddels afgedankte 4K Videodownloader en allebei de bestanden waren even groot, namelijk 193,6 MB.
In vergelijking met 4K Videodownloader valt op dat de extensie Video DownloadHelper traag is. Eigenlijk is dat gunstig en wel hierom:
Ik vermoed dat Video DownloadHelper zo min mogelijk threads aanspreekt bij Youtube om ervoor te zorgen dat je IP-adres niet tijdelijk wordt geblokkeerd door Youtube doordat je de servers van hen belast. Dat klinkt raar maar realiseer je dat er naast jou alleen op hetzelfde moment vele miljoenen mensen in connectie staan met de Youtube servers.
Een ander punt is dat Video DownloadHelper op een heel andere manier aangeeft wat de beste kwaliteit is. Het meldt de resolutie.
1920 x 1080 px. (pixels) komt dus overeen met 1048 kbps. zoals ik vermoed naar aanleiding van de vergelijking qua grootte van het bestand dat ik m.b.v. beiden had gedownload: Beiden 193,6 MB. voor 1048kbps. respectievelijk 1920x1080 px.