Atom editor

Vragen over software en applicaties
Gjalt1938
Junior
Junior
Berichten: 54
Lid geworden op: Za 21 Nov 2020, 17:14

Atom editor

Berichtdoor Gjalt1938 » Do 25 Feb 2021, 17:48

Beste,
Ik heb een Linux Mint 20.01 en daarop geinstalleerd een Atom editor. Dit werd aanbevolen cq gevraagd in een Python cursus op Udacity.
Nu is mijn vraag, is er ergens een Nederlandse handleiding of instructie hoe te werken met Atom?
Alvast bedant,
Gjalt
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 525
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Atom editor

Berichtdoor mutse » Do 25 Feb 2021, 22:16

Website: https://atom.io/docs
Deze is Engelstalig ... : https://flight-manual.atom.io/
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Gjalt1938
Junior
Junior
Berichten: 54
Lid geworden op: Za 21 Nov 2020, 17:14

Re: Atom editor

Berichtdoor Gjalt1938 » Vr 26 Feb 2021, 17:31

Dag Mutse,
Deze site had ik al gevonden. Ben nu bezig via vertalen.nu de tekst te vertalen naar Nederlands, wat een hels karwei is. Liever had ik gezien dat er alreeds een Nederlandse vertaling ergens was.
Misschien is er toch ergens iemand die het vertaalwerk reeds heeft gedaan.
groet Gjalt
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Atom editor

Berichtdoor Joan » Vr 26 Feb 2021, 20:50

Als je wilt programmeren kom je er niet onderuit om ook Engels te leren.
Houd het in het begin eenvoudig en begin met het aanleren van de basis. Atom is een meer professioneel programma waar jij nu niets aan hebt.

Gaat het om het leren van Python, kijk dan eens op https://programmeerplaats.nl/python-leren/
Een eenvoudige Pyton programmeer les in NL https://www.win.tue.nl/~wstomv/edu/python/python1.html
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gjalt1938
Junior
Junior
Berichten: 54
Lid geworden op: Za 21 Nov 2020, 17:14

Re: Atom editor

Berichtdoor Gjalt1938 » Ma 01 Mar 2021, 12:03

Dag Joan,
Ik heb in het verleden idd ook Engels geleerd, maar toch vind ik Nederlands gemakkelijker natuurlijk. Waarom Atom? Ik ben met een aantal sites bezig om Python te leren. Eén van deze is Techacademy, waar ik net het Certificaat Introductie Python heb afgemaakt. Verder nog Udacity.com. Op deze laatste site waar ik nu bezig ben met Sripting, de laatste les, waarin geadviseerd werd om Atom te installeren. Ook de programmeursleerling geeft zeer nuttige informatie. Zoals je ziet ben ik een druk baasje wat het leren van Python betreft. Misschien houd ik het alleen bij Thonny en laat Atom voor wat het is. Overigens is de cursus van Udacity ook in het Engels, maar daar spreekt iemand zeer duidelijk Engels wat wel te volgen is in tegenstelling met de tuts van Atom op Youtube die bijna niet te verstaan zijn. Ik zal nog even kijken bij win-tue. Bedankt voor de reactie.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Atom editor

Berichtdoor Joan » Ma 01 Mar 2021, 13:04

Ah, je hebt al programmeer ervaring. Programmeren is leuk en spannend. Vergeet dan vooral niet dat het meer om creativiteit gaat dan om kennis van commando's, want ook programmeertalen veranderen met regelmaat.
Ken je de basis, dan is het verder een kwestie van zoeken naar specifieke onderdelen en deze in modules zetten.
Het is ook niet ongebruikelijk dat verschillende programmeer talen worden gecombineerd, omdat elke taal specifieke eigenschappen heeft.
Daarnaast zal je ook vaak te maken krijgen met databases om gegevens te stroomlijnen, want je kunt niet alles vastleggen.

Ik weet nog goed dat mijn eerste programma groeide als een lange tekst. Dan gaan verdelen in modules is een hels karwei. Een slimme overzichtelijke basis met doelgerichte modules is het best controleerbaar en beter te beveiligen, maar ook lastig om daarvan vooraf een compleet schema te maken.

Succes.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1587
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Atom editor

Berichtdoor stegiman » Ma 01 Mar 2021, 15:19

Kies voor Chrome en dan hoeft je totaal geen Engels, Duits, Chinees te kennen want je kan met de rechtermuisknop in Nederlands vertalen.
Ik doe dat ook want ik ken geen andere taal dan Nederlands.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Atom editor

Berichtdoor Joan » Ma 01 Mar 2021, 16:17

Nog een hele leuke en interessante programmeersite uit mijn verzameling https://www.w3schools.com/html/default.asp
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gjalt1938
Junior
Junior
Berichten: 54
Lid geworden op: Za 21 Nov 2020, 17:14

Re: Atom editor

Berichtdoor Gjalt1938 » Di 02 Mar 2021, 16:43

Dag Joan en stegiman,
@stegiman, meestal ben ik bezig op een Linux-mint systeem en heb dus Firefox als browser.
@Joan, in het verleden wel eens op w3schools.com gekeken, maar nu jij het zegt, dit is wel zeer uitgebreid. Zowel HTML, als PHP, CSS en Python enz . Ik zal hem ook aan mijn verzameling toevoegen. Als ik er over nadenk, mijn eerste programma was in COBOl en bevatte een lijst van crediteuren., dat in een bestand op de systeemschijf stond. Lang, heel lang geleden in 1963. Nu doe ik het nog voor de lol, om bezig te blijven .Hartelijk dank.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1587
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Atom editor

Berichtdoor stegiman » Di 02 Mar 2021, 23:44

@Gjalt1938 Gewoon Chrome (klik) downloaden en het wordt automatisch geïnstalleerd in Linux. Doodsimpel is dat.
Gjalt1938
Junior
Junior
Berichten: 54
Lid geworden op: Za 21 Nov 2020, 17:14

Re: Atom editor

Berichtdoor Gjalt1938 » Do 04 Mar 2021, 15:41

Dag stegiman,
Heb het inmiddels geïnstalleerd en het werkt. Weliswaar een beetje steenkolen Nederlands af en toee, maar is goed te doen. Bedankt!!

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten