Bestands- en mapemblemen

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Bestands- en mapemblemen

Berichtdoor Jamint » Za 27 Feb 2021, 13:18

Dag allemaal,

Bestaat er een mogelijkheid om emblemen te behouden in een backup?

Even een uitleg:
Als je rechtsklikt op een map of bestand en helemaal onderaan in het menuutje kiest voor eigenschappen heb je een knop 'emblemen'. eenmaal daarin kun je er dus een kiezen.
Het valt mij nu pas op dat emblemen niet behouden blijven bij kopiëren en plakken. Ik schrik hiervan want alles - en dat is veel - wat ik de afgelopen jaren heb gebrand op muziek-cd had ik voorzien van het groene ronde embleem met een wit 'vinkje' en dat zie ik dus niet terug in de backup :0 >:(

Hartelijk dank voor een reactie!
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1311
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Bestands- en mapemblemen

Berichtdoor Joan » Za 27 Feb 2021, 14:41

Dat klopt.
Een embleem is een persoonlijke instelling en heeft niets te maken met andere systemen of kopieën naar andere gebruikers.

Dit geld voor alle persoonlijke instellingen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Bestands- en mapemblemen

Berichtdoor Jamint » Za 27 Feb 2021, 17:47

Dat klopt.
Een embleem is een persoonlijke instelling en heeft niets te maken met andere systemen of kopieën naar andere gebruikers.

Dit geld voor alle persoonlijke instellingen.
Dank voor de reactie,

Maar goh, Da's wel een domper. :(
Toen ik wat jaren geleden overschakelde van Windows op Linux, Had ik echt zo´n joepie! :D gevoel toen ik daarin de embleem functie zag. Deed me denken aan het vele jaren daarvoor door mij gebruikte Classic Mac Os met zijn labelfunctie (Mappen en bestanden kon je 7 kleuren geven en aan die kleuren kon je namen hangen naar keuze. Die labels waren dus wel consistent net als de zg. aliassen zelfs als je een bestand verplaatste)
Tja, dan zal ik iets anders moeten verzinnen. Werken met snelkoppelingen in een map genaamd: "gebrand op CD" heeft dus al geen zin merk ik.
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1311
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Bestands- en mapemblemen

Berichtdoor Joan » Za 27 Feb 2021, 20:07

Het is zelfs zo dat een kopie van een map of bestand in een en hetzelfde systeem andere emblemen kunnen hebben.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten