TomTom updaten via Linux Mint

Vragen over software en applicaties
Function
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: Vr 18 Mei 2018, 23:10

Re: TomTom updaten via Linux Mint

Berichtdoor Function » Za 03 Apr 2021, 00:00

De Tomtom vindt de satellieten weer : )
Kwestie van wat geduld dus. Na ±10 minuten werkte het.

Bedankt Stegiman voor de tip!


Is het op dit forum normaal dat een andere forumgebruiker bij gestelde vragen (wat de bedoeling is van forum, lijkt me) zomaar even om een slotje kan roepen omdat hij/zij de vraag niet bevalt?
Zoals:
- het kennisniveau van de vraagsteller te laag vindt.
- volgens hem/haar de hardware niet aan bepaald niveau voldoet.
- een vraag weer eens opnieuw wordt gesteld (dat gebeurt op fora!).

Ik snap best dat in dit geval verdere vragen over de Tomtom niet geheel 'on topic' waren. Daarom had ik het duidelijk aangegeven als 'bijkomend'.
Maar dat is niet de enige ervaring met deze persoon op dit forum!

Tevens ben ik flink geholpen met de reacties (en die op andere, meer voor de hand liggende, sites (nog) niet werden gegeven).

Daarnaast, gezien de reacties zijn er meer mensen die hierin geïnteresseerd zijn en wie is hij/zij dan om zomaar om een slotje te vragen...
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: TomTom updaten via Linux Mint

Berichtdoor Joan » Za 03 Apr 2021, 01:59

Beste Function. Let op de eerste 5 woorden van mijn vorige bericht. Dat is het kernpunt, ook in je bericht hierboven.

Wie ik ben kan je via een PB bevragen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Function
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: Vr 18 Mei 2018, 23:10

Re: TomTom updaten via Linux Mint

Berichtdoor Function » Za 03 Apr 2021, 07:18

Hallo Joan,

Ik bedoelde jou niet met "wie is hij/zij dan om zomaar om een slotje te vragen..." maar iemand anders!
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: TomTom updaten via Linux Mint

Berichtdoor Arie » Za 03 Apr 2021, 12:45

TomTom is in virtualbox te updaten. Je moet alleen een USB filter aanmaken in virtualbox omdat anders zowel Linux als windows je TomTom willen mounten. Ik zal eens kijken of ik mijn screenshot daarvan nog heb.

Als je een andere navigatie gaat kopen, koop dan een Garmin, die kan met OpenstreetMap kaarten werken en zet je met sleur en pleur op je Garmin

Edit : screenshot gevonden
Afbeelding
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Lucien
Held
Held
Berichten: 380
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: TomTom updaten via Linux Mint

Berichtdoor Lucien » Za 03 Apr 2021, 14:02

Wat Garmin betreft: ik weet niet of dat zo'n goede optie is. Zelf zocht ik een nav met ingebouwde dashcam en dan zijn er maar twee: van MIO en van Garmin. Het navigatiesysteem van de MIO-met-dashcam scoorde het slechtste van alle door de Consumentenbond geteste navigatiesystemen. Bij de veel duurdere Garmin-met-dashcam vind ik op internet (oa Australië) alleen maar slechte tot zeer slechte beoordelingen van het navigatiesysteem. Op internet lees ik ook meermalen dat een Garmin voor de VS en Canada de beste nav is, en dat Tomtom in Europa het beste scoort. Mijn MIO werkte perfect in de VS, maar update ook alleen via Windows (virtual box). Feitelijk is dit alles ook off-topic, sorry daarvoor, maar wel belangrijk als merken worden geadviseerd. In ieder geval heb ik duidelijk antwoord op mijn vraag in deze topic: Tomtom updaten werkt alleen via Windows. Dank voor de reacties!
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: TomTom updaten via Linux Mint

Berichtdoor Joan » Za 03 Apr 2021, 15:41

Voor allen.
Of Topic =:
Antwoorden en vragen sluiten niet aan bij de gestelde hoofdvraag.
Reacties op personen die aan de discussie deelnemen.

Wees gerust Lucien.
TomTom is geen Linux onderwerp maar heeft in jouw vraag wel met Linux te maken. Dus logies dat er dan wat verder van Linux wordt afgeweken. Het is echter geen onbekend onderwerp, wat met de zoek opdracht tomtom (rechts boven) kan worden gecontroleerd.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten