werkt tomtom updaten via WinHQ

Vragen over software en applicaties
Lucien
Held
Held
Berichten: 380
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

werkt tomtom updaten via WinHQ

Berichtdoor Lucien » Di 13 Jul 2021, 00:15

Weet iemand of updaten van Tomtom in Linux werkt via WinHQ?
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 525
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: werkt tomtom updaten via WinHQ

Berichtdoor mutse » Di 13 Jul 2021, 11:34

Denk het niet ... Tomtom kan je enkel via een WindowsOS of MacOS updaten.

Het kan wel via WiFi --> https://help.tomtom.com/hc/nl-be/articl ... via-Wi-Fi- --- volg de instructies op.
Hopelijk lukt het.
(zelf heb ik nog nooit een update doorgevoerd en toch vind het systeem zijn weg naar de ingegeven bestemming -- alle andere niet noodzakelijke instellingen heb ik niet nodig want ik hou me aan de opgegeven snelheid en ik kijk naar de weg -- de GPS is voor mij enkel een hulpmiddel in vreemde omgevingen)
Laatst gewijzigd door mutse op Di 13 Jul 2021, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: werkt tomtom updaten via WinHQ

Berichtdoor Arie » Di 13 Jul 2021, 11:40

Weet iemand of updaten van Tomtom in Linux werkt via WinHQ?
Niet met wine, die heeft nl geen of geen goede usb ondersteuning
Wel met windows in virtualbox
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Lucien
Held
Held
Berichten: 380
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: werkt tomtom updaten via WinHQ

Berichtdoor Lucien » Do 22 Jul 2021, 00:29

Wordt tijd dat Wine onderhand eens een upgrade krijgt. Updaten via wifi werkt alleen voor de laatste (en de dure) versie van Tomtom want die heeft een ingebouwde simkaart. Ik heb er een aangeschaft en updaten werkt inderdaad thuis via wifi maar ook onderweg. Het werkt (naar mij is verteld) ook met de iets goedkopere Tomtom die je dan aan je smartphone met internetabonnement moet hangen. Met mijn oudere Tomtom kan dat ook niet. Die moet bedraad aan mijn Windows laptop.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1587
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: werkt tomtom updaten via WinHQ

Berichtdoor stegiman » Do 22 Jul 2021, 06:24

Alle nieuwe Tomtom dat ook wifi update krijgt kan je aansluiten op smartphone en dat heeft niks met Tomtom zelf te maken.
Update via Wifi is stukken gemakkelijker dan op de oude manier via pc en volledig gratis zolang het model verkocht wordt.

Het is niet aan Linux dat moet aanpassen aan Tomtom maar Tomtom dat moet aanpassen aan Linux gebruikers en dat is nu het probleem.
Waarom zou Tomtom dat nog doen als men tegenwoordig simpelweg ook via Wifi kan doen.
Een slimme manier om meer toestellen verkopen en de gegevens gebruiken voor andere doeleinde.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten