afbeeldingen in writer

Vragen over software en applicaties
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

afbeeldingen in writer

Berichtdoor JosVa » Ma 13 Sep 2021, 18:00

Ik heb nu Mint en LibreOffice maar het werken met afbeeldingen in Writer is een ramp.
Moet ik voor het eenvoudig vergroten, verkleinen, verschuiven en dergelijke nu een uitgebreide studie gaan volgen of kan ook net zo gemakkelijk en vanzelf als het al tientallen jaren gaat in WIndows Word?
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 524
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Re: afbeeldingen in writer

Berichtdoor HWE64 » Ma 13 Sep 2021, 19:32

Ik heb nu Mint en LibreOffice maar het werken met afbeeldingen in Writer is een ramp.
Moet ik voor het eenvoudig vergroten, verkleinen, verschuiven en dergelijke nu een uitgebreide studie gaan volgen of kan ook net zo gemakkelijk en vanzelf als het al tientallen jaren gaat in WIndows Word?
Ik doe het heel eenvoudig. Ik kopieer uit bestandsbeheer de bewuste afbeelding (jpg) en die plak ik in een Writer document. dan kan ik de afbeelding kleiner of groter maken.
Afbeelding
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1600
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: afbeeldingen in writer

Berichtdoor stegiman » Ma 13 Sep 2021, 22:50

Je kan op afbeelding klikken met de rechtermuisknop en dan eigenschappen en dan kan je alles doen wat je wilt.
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 524
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Re: afbeeldingen in writer

Berichtdoor HWE64 » Ma 13 Sep 2021, 22:55

Je kan op afbeelding klikken met de rechtermuisknop en dan eigenschappen en dan kan je alles doen wat je wilt.
Ook dat wist ik niet. Je ziet maar ,iedere dag leer je weer wat er bij. Dank.
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

Re: afbeeldingen in writer

Berichtdoor JosVa » Wo 15 Sep 2021, 13:29

Ik heb gevonden dat op de afbeelding rechts klikken en anker als (lees)Teken selecteren je meer vrijheid krijgt om het beeld te manipuleren. Maar er zo simpel mee te verschuiven zoals in Microsoft Word lukt me nog steeds niet altijd. Kopieën van internet leiden zo wel erg lang een eigen leven.
Ik zie dat trouwens ook in Calc. Excell is ook veel makkelijker om allerlei dingen in te doen door eventjes hier en daar op een icoontje of de rechtermuisknop te klikken.
Linux kan uiteindelijk wel meer maar dan moet je er zelfs voor simpele dingen wel eerst een studie voor gevolgd hebben. Start dan ook nog eens langzamer op.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1600
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: afbeeldingen in writer

Berichtdoor stegiman » Wo 15 Sep 2021, 14:02

Verschuiven is gewoon met toetsenbord pijltjes.
Naar boven naar onder naar links naar rechts.
Dus juist hetzelfde als bij Word tenzij je anker gebruikt dan moet je die eerst on-ankeren.

Denk niet teveel aan Windows of Excel of Word
Linux is geen Windows. Calc is geen excel.

Ik heb nog nooit studie moeten volgen voor Linux omdat ik net zoals in Windows denk: ik moet dit doen en hoe moet ik dat doen.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten