Veiligheid Flatpak

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 516
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Veiligheid Flatpak

Berichtdoor HWE64 » Di 21 Sep 2021, 13:42

Ikzelf gebruik KeepassXc zonder browser extensie maar wel de flatpak versie 2.6.6 flathub uit de repo. Nu zit er ook een versie van KeepassXc in de repo de 2.4.3 De flatpak is dus nieuwer kijkend naar het versie nummer.
Als je kijk op de website staat er geen flathub bij maar wel een snap versie voor Ubuntu. Mijn vraag welke is veiliger en wordt de flathub van KeepassXc niet gecontroleerd door het Mint team? Wie weet hier een antwoordt op??
Afbeelding
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Veiligheid Flatpak

Berichtdoor Joan » Di 21 Sep 2021, 15:35

De versies in Programmabeheer van Linux Mint zijn niet de nieuwste maar daardoor wel de meest betrouwbaren door het ontbreken van de meeste kinderziektes en gecontroleerd op werking in Linux Mint..
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 516
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Re: Veiligheid Flatpak

Berichtdoor HWE64 » Di 21 Sep 2021, 15:52

De versies in Programmabeheer van Linux Mint zijn niet de nieuwste maar daardoor wel de meest betrouwbaren door het ontbreken van de meeste kinderziektes en gecontroleerd op werking in Linux Mint..
@Joan, dank voor de reactie. Ik dacht omdat de Flatpak ook in het Programmabeheer zat ook wel gecontroleerd werd door het Mintteam maar dat blijkt toch niet het geval te zijn.
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Veiligheid Flatpak

Berichtdoor Joan » Di 21 Sep 2021, 17:20

Inderdaad. Flatpak en vergelijkbare pakketten zijn als het ware een systeem in een systeem.
Het bevat alle nodige instructies voor alle verschillende Linux systemen. Daarom neemt het ook veel meer ruimte in.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 516
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Re: OPGELOST Veiligheid Flatpak

Berichtdoor HWE64 » Di 21 Sep 2021, 18:52

Inderdaad. Flatpak en vergelijkbare pakketten zijn als het ware een systeem in een systeem.
Het bevat alle nodige instructies voor alle verschillende Linux systemen. Daarom neemt het ook veel meer ruimte in.
Dank je wel voor de info. Ik heb toch besloten om bij de flatpak van KeepassXC te blijven vooral omdat ik i.v.m. veiligheid de browser extensie NIET gebruik.
Ik beschouw dit topic als OPGELOST.
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten