Hallo, Het zou simpel moeten zijn maar ik kan, ondanks Dr Google, de taal van de Libre Office in LM 21 niet switchen naar Nederlands. Je word een beetje op het verkeerde been gezet want de info en de beschrijving in Programmabeheer is wel Nederlands.
Ik kan er mee leven, er is ook geen haast bij, maar het probleem blijft zo ongrijpbaar. Is er iemand die mij hierbij in de goede richting kan helpen? Alvast bedankt, Henk.
Linux Mint 21 installeert Libreoffice in het engels
Re: Linux Mint 21 installeert Libreoffice in het engels
Open Synaptic (Je vind dat in menu beheer)
Klik op zoeken en typ libreoffice-l10n-nl en vink het aan en dan alles toepassen klikken.
Klik op zoeken en typ libreoffice-l10n-nl en vink het aan en dan alles toepassen klikken.
Is je systeem wel in het Nederlands? Instelling in LO.

Niet panikeren, er is een Mintforum
1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini
1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini
Dank je wel. Het is gelukt.
Als ik me goed herinner, kun je de ontbrekende NL taalpakketten (niet alleen voor Libre Office) ook installeren via Systeemrapporten (mintreport).
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 22.1 Xia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
- emvedeesje
- Guru
En zo is dat de eenvoudigste oplossing ook.Als ik me goed herinner, kun je de ontbrekende NL taalpakketten (niet alleen voor Libre Office) ook installeren via Systeemrapporten (mintreport).
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-22.1 (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Mint cinnamon-22.1 (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Terug naar “%s” Software en applicaties