Mozilla crasht

Vragen over software en applicaties
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

Re: Mozilla crasht

Berichtdoor JosVa » Wo 28 Dec 2022, 09:49

Nou dat ik denk niet dat de stroomvoorziening het probleem is. Jarenlang hebben muis en toetsenbord prima samengewerkt in allerlei versies van Windows en Linux. Als de batterij in de muis op was bevroor de muispijl op het scherm per direct in alle systemen en liep meteen weer na het wisselen van de batterij.
Ik denk dat de dubbele informatiedruk via die ene USB kabel na de upgrade van Mint v20.1 naar v20.3 en een update daarna de oorzaak is. Wat je na upgrades altijd en na updates vaak ziet, is dat het operating system steeds meer te doen krijgt. Van alles moet werken en liefst tegelijk actief zijn. De vraag is dan alleen wie krijgt de voorkeur en voor hoelang zonder die te delen? Zo was het verwijderen van de verder prima werkende NVIDIA kaart de oplossing want INTEL wordt in MINT met die hardware uit 2010 wel nog ondersteunt. De NVIDIA startte waarschijnlijk een loop waar MINT niet meer tussenkwam.
Het probleeem is dat je in een straat elkaar kent, in een dorp heel veel mensen redelijk en in een stad bijna niemand. Maar een stad heeft wel meer te bieden dan een dorp ;) .
Zag hetzelfde op de multiboot W7 en W10 PC met de Sweex KVM switch. Die werkte prima door de PS2 muis en toetsenbord te combineren in 1 USB kabel. Alleen W10 meende soms bij het opstarten de muis niet te zien. Ik sloot dan een USB-kabel-muis aan op die PC en na een tijdje deed de PS2 muis het via de KVM switch ook weer. Terwijl XP/W7 en MINT v17/18/19 daar nooit problemen mee hadden.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1608
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Mozilla crasht

Berichtdoor stegiman » Wo 28 Dec 2022, 11:26

PS2 muis is echt ouderwets hoor.
Ik heb een Nvidia kaart en geen probleem mee.

Maar je hebt een heel oude computer en dan kan je beter niet met de nieuwste Linux Mint werken maar bijvoorbeeld ChaletOS (klik) en dan heb je meer plezier aan uw computer.
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

Re: Mozilla crasht

Berichtdoor JosVa » Wo 28 Dec 2022, 11:57

PS2 werkte tot voor een maandje nog perfect want Sweex maakte er een USB van.
Mijn NVIDIA zal dan ook wel wat ouder asl die van jou.
Heb v20.1 van DVD als test multiboot geinstalleerd en die loopt met alles soepeler dan v20.3.
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

Re: Mozilla crasht

Berichtdoor JosVa » Wo 28 Dec 2022, 14:40

Hoi Stegeman,
Zomaar een vraagje. Ik heb KPatience geinstalleerd en SPIN kan nu in v20.3 tot en met de voorlaatste kaart niet meer voorspellen of het spel uit te spelen is. In Mint versie 19.x deed ie dat vanaf de eerste kaart en hield dat per gelegde kaart flitsend bij. Gek genoeg kunnen de andere kaartspelletjes in KPatience dat wel nog steeds en flitsend.
Moet ik nu denken dat mijn PC of Mint de oorzaak is van dat "niet vlug genoeg alle mogelijkheden op een rijtje zetten" is? Of is Mint v20 zich ondertussen ergens anders suf aan het rekenen? Maar alleen tijdens SPIN?
En hoe gaat dat op jouw PC? Ik gok een quadcore met 8Gb Ram.
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

Re: Mozilla crasht

Berichtdoor JosVa » Do 29 Dec 2022, 01:20

Dat met die SPIN heb ik nu na heel wat uurtjes opgelost. Doet het weer goed maar dan wel in Mint v21.1 8)
Eens kijken hoelang dat goed gaat. De Youtube voordracht op de website van Mint voorspelt in ieder geval veel goeds en gemak. De eisen lagen ook nog binnen wat mijn PC te bieden heeft. En ik kan me uit verleden nog herinneren dat Mate (en XFCE) mogelijk zelfs een alternatief kunnen zijn. En MATE heb ik massaal voorbij zien komen in de terminal bij de upgrade naar Cinnamon ;)
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

Re: Mozilla crasht

Berichtdoor JosVa » Do 29 Dec 2022, 11:04

Hoi,
Draai nu sinds vanmorgen (was een half uurtje na twaalven) Mint v21.1 op mijn "oude" Intel dualcore PC met 4Gb Ram.
En ik moet zeggen dat ik alles prettiger voel draaien dan onder v20.1 en v20.3. Mijn desktop wordt sneller ingericht en het aantal standaard opgestarte app's is minder. Ook de opstarttijd lijkt wel wat korter dan in v20. Ben eigenlijk dik tevreden tot nu toe ;) . Ik heb de systeemmonitor toegevoegd aan de opstartapp's en zie dat er regelmatig een core 100% draait. Ik kan mij voorstellen dat een quadcore daar minder moeite mee heeft want dan zijn er nog 3 die wat anders kunnen doen. Zo gezien is mijn moederbord dus wel wat verouderd voor de huidige Cinnamon.
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

Re: Mozilla crasht

Berichtdoor JosVa » Za 31 Dec 2022, 22:02

En ben nog op het randje van dit jaar een stapje verder na wat zoeken en lezen.
Heb nu in MInt v20.3 Cinnamon de optie login als MATE geactiveerd en kijk eens aan. Alles loopt weer soepel. Geen jumping meer in kaarten of in puzzlen. En ook de muis glijdt nu weer als in versie 19.1. En gezien dat soepele gedrag geef ik nu de voorkeur aan Mint v20.3 boven de eerder genoemde Mint v21.1.

De iedereen de beste wensen nog voor 2023 ;)
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

Re: Mozilla crasht

Berichtdoor JosVa » Ma 02 Jan 2023, 19:38

Nu in MATE v20.3 een hele serie bij opstart te activeren programma's uitgezet. Gebruik ik immers toch niet dus waarom wel op de achtergrond? En wat zie ik? MATE loopt nog vlugger en soepeler en ik moet de muis op de JIGSAW website vertragen omdat ie anders te vlug loopt en ik de puzzlestukjes net wat moeilijker precies op hun plek kan krijgen. In Kpat loopt de Spider nu ook heel vloeiend. Ook al kan ie nog steeds niet de uitkomst van het spel berekenen tot en met de voorlaatste kaart. Maar ja, daar bestaan op internet ook al sinds jaren Engelstalige vragen over.... ::)
Dus bijna alles wel allemaal :D .
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1311
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Mozilla crasht

Berichtdoor Joan » Wo 04 Jan 2023, 15:29

Cinnamon is de meest uitgebreide versie van Linux Mint.
Mate gebruikt minder grafische mogelijkheden en dus minder systeem ruimte.
Daarom werkt Mate sneller.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

Re: Mozilla crasht

Berichtdoor JosVa » Za 07 Jan 2023, 10:09

MATE is inderdaad sneller dan Cinnamon maar vertoont ook nog vertragings mankementen. Op de achtergrond draait soms nog heel wat en vooral grafische sites maken het moeilijk.
Dus op marktplaats een game-PC uit 2014 overgenomen voor 200 Euro. Is een Medion met Intel moederbord (4coreCPU 6GbRam Intel-GPU) die nu op dezelfde harddisk in Mint v21.1 en onder Cinnamon weer net zo soepel draait als toen op de oude 2coreCPU en Nvidia-kaart tot en met Mint v19.3 deze zomer.
Intel© Core i5-4460 CPU @ 3.20GHz × 4
Intel© Xeon E3-1200 v3/4th Gen Core GPU
Heb dus weer alles terug en ja.......zelfs een beetje beter!
Moest die Medion wel eerst leren via de BIOS instellingen dat de W8 setting (voor W11) naar W7 cq. ander OS (Linux) omgezet moest worden want anders vindt ie de Mint-schijf niet.
Nu ik eerst wat naar W11 heb zitten kijken, vind ik Mint nog steeds prettiger werken dan die Windows 10 en zeker de 11.
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 814
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Mozilla crasht

Berichtdoor DeBaas » Za 07 Jan 2023, 21:30

Machine:
Type: Desktop Mobo: ASUSTeK model: P5QL PRO v: Rev 1.xx
serial: <superuser required> BIOS: American Megatrends v: 1004
date: 07/01/2009 (1 juli 2009, eerste BIOS was 2007)
Graphics:
Device-1: NVIDIA GT218 [GeForce 210] vendor: ASUSTeK driver: nvidia
v: 340.108 arch: Tesla pcie: speed: 5 GT/s lanes: 16 bus-ID: 01:00.0

Doet voor mij nog alles wat IK wil, Linux-Mint, Ubuntu, PCLinuxOS, MX-Linux en meer.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten