probleem met Bitwarden

Vragen over software en applicaties
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

probleem met Bitwarden

Berichtdoor Lucien » Vr 20 Jan 2023, 14:15

Ik heb een account bij Bitwarden. Als ik op een website ging inloggen klikte ik op het Bitwarden icoontje en dan werden de inloggegevens automatisch ingevuld. Na de crash van mijn ssd (onherstelbaar drama) heb ik nu een andere laptop in gebruik. Daar wil ik weer hetzelfde. Maar als ik nu op Bitwarden inlog met mijn hoofdwachtwoord, krijg ik de hele rlijst van opgeslagen wachtwoorden te zien en dat is niet de bedoeling. Hoe krijg ik dat Bitwarden icoontje weer terug waarmee het ww door Bitwarden automatisch wordt ingevuld.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: probleem met Bitwarden

Berichtdoor stegiman » Vr 20 Jan 2023, 15:52

inloggegevens automatisch ingevuld
Heel onverstandig wat je doet bij belangrijke zaken.
lijst van opgeslagen wachtwoorden te zien
Dus iedereen kan uw wachtwoorden zien als je zelf ook ziet. Geen goed teken hoor.

Open Firefox als je dat gebruik en in adresbalk dit invullen: about:preferences#privacy
Cookies en websitegegevens kan je leeg maken
Aanmeldingen en wachtwoorden kan je aanpassen zodat bijvoorbeeld de kranten login blijft staan.
Maar belangrijkste login zoals Bitwarden hoor je helemaal niet te bewaren.

Ook bij Linux kan men wachtwoorden achterhalen behalve van gebruiker(s)
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: probleem met Bitwarden

Berichtdoor Lucien » Vr 20 Jan 2023, 19:01

Bij aanmeldingen en ww staat Bitwarden niet in de lijst
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: probleem met Bitwarden

Berichtdoor stegiman » Vr 20 Jan 2023, 22:48

Heb je cookies leeg gemaakt?
Een raad die ook kan geven is: open kladblok (tekstbewerker in Linux) en typ daar uw wachtwoord en kopieer en plak die in uw login van Bitwarden.
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: probleem met Bitwarden

Berichtdoor Lucien » Za 21 Jan 2023, 00:14

Het hoofd-wachtwoord van Bitwarden staat nergens opgeslagen maar ken ik uit mijn hoofd. Daarmee open ik de 'kluis' en zie dan de opgeslagen wachtwoorden. Wie dat bitwarden hoofd-ww niet kent, kan dus ook die wachtwoorden niet zien. Dat is dus geen probleem.
Op mijn gecrashte laptop had ik een bitwarden-icoontje rechtsboven. Als ik een website met inloggegevens wilde openen, klikte ik op dat icoontje, voerde het hoofd-wachtwoord van bitwarden in en dan vulde bitwarden automatisch die inloggegevens in. Het probleem is: hoe krijg ik weer dat iccoontje waarmee bitwarden op die manier functioneert.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: probleem met Bitwarden

Berichtdoor stegiman » Za 21 Jan 2023, 08:20

Als je de gewone icoontje bedoeld dan met de rechtermuisknop op desktop klikken en dan automatische rangschikken uitzetten.
Daarna kan je Bitwarden icoontje verplaatsen.

Ofwel naar deze pagina gaan (klik) en bij deel Inloggegevens opslaan met computer legt men uit hoe je dat moet doen.

Nota: zorg wel dat Bitwarden wachtwoord die je in uw hoofd kent niet te simpel is want als Bitwarden ooit gehackt wordt wat altijd mogelijk is dan kan de hacker bij simpel wachtwoord heel gemakkelijk achterhalen welke het is.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: probleem met Bitwarden

Berichtdoor dirkjanl » Za 21 Jan 2023, 09:49

De vraag had ik anders begrepen.
Lucien, klopt het dat je de icoontjes in de werkbalk van de browser bedoelt?
Afbeelding
Die zichtbaar krijgen is afhankelijk van de browser. In Firefox heeft het dan iets met het overloopmenu te maken denk ik. Klik maar eens rechtermuisknop op het lege deel van de balk links naast de icoontjes en dan op aanpassen. In andere browsers is daar een icoontje voor en kan je extenties een voorkeursbehandeling geven. Probeer maar eens.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: probleem met Bitwarden

Berichtdoor Lucien » Za 21 Jan 2023, 13:48

Als ik op het icoontje in de werkbalk klik, krijg ik de lijst met opgeslagen wachtwoorden te zien. Verder doet dat niets. Wat ik op mijn vorige laptop had, was een klein icoontje rechtsboven op het scherm. Als ik een website wilde openen met inloggegevens, klikte ik op dat icoontje. Dan kreeg ik een schermpje waarop ik het hoofd-wachtwoord van bitwarden moest invullen. De inloggegevens van de betreffende website werden dan zichtbaar en als ik daarop klikte werden die automatisch op de website ingevuld en kon ik inloggen.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: probleem met Bitwarden

Berichtdoor dirkjanl » Za 21 Jan 2023, 14:16

Kun je aangeven wat je bedoelt met
"Wat ik op mijn vorige laptop had, was een klein icoontje rechtsboven op het scherm"????? Ik weet nu niet of ik in de goede hoek voor jou zit. (en met hoek bedoel ik: heb ik jouw vraag begrepen)
Mijn eerste reactie nu, is: kijk eens bij "Instellingen> Opties > Auto fill"
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: probleem met Bitwarden

Berichtdoor Lucien » Zo 22 Jan 2023, 00:15

Ben er uit, dankzij mijn zoon. Ik dacht dat bitwarden een prog was die je vanaf internet moest installeren, maar dan zie je inderdaad alleen de lijst met inloggegevens. Het is echter een ad-on van firefox die je gewoon kunt toevoegen. Daarna werkte het ook goed op deze laptop. Was mij niet bekend omdat diezelfde zoon het destijds op mijn andere laptop had ingesteld. Weer wat geleerd. dank voor de support!
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: probleem met Bitwarden

Berichtdoor stegiman » Zo 22 Jan 2023, 05:17

Dan had je niet gelezen wat ik had vermeld want ik zei bij Inloggegevens opslaan met computer en dat is add-ins
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: probleem met Bitwarden

Berichtdoor Lucien » Zo 22 Jan 2023, 20:44

Wel gelezen maar niet goed begrepen blijkbaar. Sorry. Wellicht door alle stress vanwege de crash van mijn ssd; al mijn bestanden kwijt.
Gebruikersavatar
Mogenblue
Held
Held
Berichten: 351
Lid geworden op: Wo 18 Okt 2017, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: probleem met Bitwarden

Berichtdoor Mogenblue » Ma 23 Jan 2023, 04:27

Maak je voortaan wel een backup?

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten