noson

Vragen over software en applicaties
fthiel
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

noson

Berichtdoor fthiel » Za 22 Apr 2023, 17:28

Mijn os = LMDE5

Ik heb Noson (= linux sonos controller) geinstalleerd (flatpak) via de software manager. Mijn Sonos Connect Amp is aangesloten via een netwerkkabel op mijn router en deze geeft aan dat ie de sonos ziet. IP wordt weergegeven.

Wanneer ik Noson start krijg ik de melding "No Sonos zone found". Ik heb hier (https://github.com/janbar/noson-app/issues/9) en hier (https://github.com/janbar/noson-app/issues/74) voor een oplossing gezocht, maar daar snap ik niet veel van. Heb ook de AppImage geprobeerd maar daarmee krijg ik dezelfde melding.

Weet iemand hoe ik mijn Sonos Connect Amp werkend krijg via de Noson software? Ik wil de software enkel via mijn desktop gebruiken. Dus niet via mijn smartphone. Is er wellicht nog andere open source software waarmee ik de amp kan bedienen?
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: noson

Berichtdoor stegiman » Za 22 Apr 2023, 23:38

Zelf heb ik geen sonos of wat dan ook.

Met alleen de pc kan je geen verbinding maken want je moet met een app (klik) om de instellingen aan te passen volgens hun website.

Verder is er een startgids(klik) dat ook in Nederlands is.

Als je Firewall gebruik dan best aanpassen indien nodig of tijdelijk uit zetten om te kunnen testen.
fthiel
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

Re: noson

Berichtdoor fthiel » Zo 23 Apr 2023, 14:03

Met alleen de pc kan je geen verbinding maken want je moet met een app (klik) om de instellingen aan te passen volgens hun website.
Dit zou wel moeten kunnen met de Noson-software die ik heb geinstalleerd naar mijn mening. Die is daar speciaal voor ontwikeld. Ik lees dit over Noson :
'Noson is a blazing fast and smart controller for SONOS devices that ultimately let you control your loved songs from anywhere, any room. With the help of this SONOS controller, you can browse, filter, and playback any songs, tracks, or radios on any zones. You can create the playlist, manage grouping zone, queue, and ultimately control the whole playback'

Ik heb mijn vpn en router even uitgeschakeld om te kijken of die misschien een verbinding verghinderden maar ik kreeg dezelfde melding.

Het lijkt mij toch stug dat de linux community niet een of andere software heeft ontwikkeld waarmee je je sonos connect amp kunt aansturen via je desktop en dat je bent overgeleverd aan hun app. Ik wil niet gedwongen worden om hun app te gebruiken. Ik bepaal zelf graag welke software ik gebruik. Noson zou dit moeten kunnen maar ik loop dus tegen die melding aan.
Overigens heb ik amp van een vriend gekregen die een nieuwere versie heeft gekocht.

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: noson

Berichtdoor stegiman » Zo 23 Apr 2023, 22:00

Als ik goed leest is dat ook zo bij Windows dat je in begin app op uw smartphone moet hebben.
Maar dat is eenmalig en daarna kan je eventueel weer verwijderen en dan zal de pc blijven werken tot je iets verandert aan wifi
Swake
Senior
Senior
Berichten: 276
Lid geworden op: Di 25 Jul 2017, 10:57
Contact:

Re: noson

Berichtdoor Swake » Zo 23 Apr 2023, 22:10

PC1 :Dualboot Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2: Multiboot :Windows 10 Ubuntu 22.04/ Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: luc2210 en 46 gasten