VirtualBox, krijg het niet voor elkaar

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 770
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: VirtualBox, krijg het niet voor elkaar

Berichtdoor emvedeesje » Do 03 Aug 2023, 11:35

Zie nog even de vierde post in dit topic.
Daar staat duidelijk hoe je op een andere schijf terecht kunt: Expert Modus.
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 394
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: VirtualBox, krijg het niet voor elkaar

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Do 03 Aug 2023, 11:57

Het is wel de sda van je virtuele schijf en niet van je fysieke harde schijf of SSD. Je kiest namelijk zelf waar je een virtuele schijf aanmaakt. Dat kan op je harde schijf of SSD ofwel ook op een extern geheugen zoals bv. een usb-stick of externe harde schijf.
Gebruikersavatar
HenkV40
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Vr 24 Nov 2017, 17:25
Locatie: Havelte

Re: VirtualBox, krijg het niet voor elkaar

Berichtdoor HenkV40 » Do 03 Aug 2023, 17:08

Michael, sorry dit had ik eerder moeten vermelden

CREATIE van een Virtuele Machine:
Nieuw / geef een naam in / kies Linux & Ubuntu 64bit / Volgende

Bij mij is er geen "volgende" mogelijkheid, wel kan ik nog de ISO-image selecteren
Kan kiezen tussen Afmaken of Begeleide modus, heb dit meerdere keren ingesteld, maar helaas...

Het gaat hier dus heel anders, en gaat dus ook niet werken. Misschien heb jij een andere versie Virtualbox
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 770
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: VirtualBox, krijg het niet voor elkaar

Berichtdoor emvedeesje » Vr 04 Aug 2023, 16:16

Hier staat Virtualbox 6.1.38 en aan de hand van mijn nota's kan ik het aanmaken naar jouw wensen.
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Gebruikersavatar
HenkV40
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Vr 24 Nov 2017, 17:25
Locatie: Havelte

Re: VirtualBox, krijg het niet voor elkaar

Berichtdoor HenkV40 » Za 05 Aug 2023, 11:41

Michael,,
Ik heb VB 6.1.38 geinstalleerd maar kom daar ook niet verder mee. Ook heb ik nog Solus prberen te installeren. Zelfde verhaal.
Ik heb het vermoeden dat het aan mijn SSD ligt. Dat is een Nvme schijf, en daar hoort dan een controller bij
Ik heb er een paar artikelen over gelezen, die kunnen problemen veroorzaken, maar begrijp het niet goed. Van alles geprobeerd,

Het Gekke is wel, dat Mint en Ubuntu moeiteloos (zonder toezicht) heel vlot installeren) begrijp ik het nog? NEE

Ik krijg er langzamerhand hoofdpijn van, en wil het hele Virtualbox-gedoe op een laag pitje zetten.
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 770
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: VirtualBox, krijg het niet voor elkaar

Berichtdoor emvedeesje » Za 05 Aug 2023, 15:55

Er was een tijd dat ik me ook afvroeg: "heb ik wel de Linux distro die best geschikt is voor mij?"
Destijds nog begonnen in Ubuntu-12. Met gewone harddisks.
Ik heb toen ook gans de reeks geprobeerd en moest uiteindelijk toegeven dat Mint-cinnamon meest geschikt was.
Net als bij jou is er toen ook wel wat hoofdpijn mee gepaard gegaan.

Nu is het zelden dat ik nog eens een distro installeer in virtualbox: vb. als er op het forum een vraag komt over een andere distro.

Het is eigenlijk beter dat je bij je keuze blijft, die evolueert ook bij elke release-step, en daar heb je ook al je werk mee.

En ja, ik heb een laptop waar een Nvme inzit: daar doe je dus niet mee wat je wil zoals met een gewone SSD...

Advies: Leg virtualbox wat opzij en gebruik het enkel als je ergens met vragen zit. Je hoeft niet alles te kennen over de bestaande Linux-versies...
Belangrijkste is, dat je je ding kunt doen: surfen, mailen, documenten verwerken, enz... en op een veilige manier dankzij je favoriete distro.

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Gebruikersavatar
HenkV40
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Vr 24 Nov 2017, 17:25
Locatie: Havelte

Re: VirtualBox, krijg het niet voor elkaar

Berichtdoor HenkV40 » Zo 06 Aug 2023, 10:59

Michael, je hebt gelijk. Ik heb voorlopig genoeg van VirtualBox, al vind ik het wel een teleurstelling. Heb je een nieuwe PC met mooie nieuwe schijven.
Ik ga maar weer af en toe gewoon een andere distro installeren naast mijn Mint 21.1 Cinnamon/Ubuntu 22.04, want ik blijf het leuk vinden om af en toe een andere distro te bekijken.

Nogmaals iedereen bedankt voor het mee denken

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten