Spontaan wachtwoord

Hoe zet je een netwerk op? Hoe deel je bestanden?
Kareltje
Nieuweling
Nieuweling

Spontaan wachtwoord

Berichtdoor Kareltje » Zo 15 Apr 2018, 13:10

Tot op heden (na de nodige jaren) heb ik nog nooit een wachtwoord hoeven te gebruiken als ik vanaf Linux Mint mijn netwerk op wil. Het netwerk bestaat uit Linux, Windows en Android. Alles kon elkaar zien. Tot aan vandaag.
Geen van de computers hebben nieuwe software gekregen, hooguit wat updates. De enige verandering aan het netwerk is dat ik enkele kabels heb moeten vernieuwen. Al de bekende wachtwoorden hebben geen effect. Gebruikersnaam, Domein en wachtwoord zouden moeten kloppen. Na het invullen springt de aanmelding gelijk weer in beeld.
Ik gebruik Linux Mint mate 18.3 Sylvia. Daar er hier erg veel gebruik wordt gemaakt van verspreide data is het voor ons ene kleine ramp.
Kareltje
Nieuweling
Nieuweling

Re: Spontaan wachtwoord

Berichtdoor Kareltje » Wo 18 Apr 2018, 20:33

Het wordt vreemder! Ik vond een lang niet gebruikte snelkoppeling naar de nas en die geeft wel toegang!
Het probleem dat ik niet met Bestandsbeheer naar een ander deel van het netwerk kan gaan blijft bestaan.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Wo 18 Apr 2018, 23:39

Het voordeel van Linux is dat je alles makkelijk kunt veranderen en daar zit ook het probleem.
Waarom zijn de kabels vernieuwd, kan daar een oorzaak in zitten?

Open de snelkoppeling met de tekstbewerker en kijk wat er in staat. Misschien kun je die gegevens gebruiken om te repareren.
Mint 18.3 Cinnamon 64bit , kernel 4.10.0-38 .
Kareltje
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Kareltje » Do 19 Apr 2018, 17:23

Joan schreef:Het voordeel van Linux is dat je alles makkelijk kunt veranderen en daar zit ook het probleem.
Waarom zijn de kabels vernieuwd, kan daar een oorzaak in zitten?

Open de snelkoppeling met de tekstbewerker en kijk wat er in staat. Misschien kun je die gegevens gebruiken om te repareren.

Dank je voor je respons.
Ja, je kan alles aanpassen maar dan moet je wel weten WAT je moet aanpassen!! En dat is nou precies wat ik zoek. Wat moet ik aanpassen?
De snelkoppeling laat zich niet openen met LibreOffice of andere tekstverwerkers.
De 2 kabels zijn vernieuwd omdat er een kabelbreuk was. Het waren kabels die nog weggewerkt moesten worden maar door tijdgebrek nog los lagen. Door lomp gedrag is er intern een draadje geknapt. Ondertussen liggen de kabel veilig en onzichtbaar.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Do 19 Apr 2018, 20:55

Een kabelbreuk tijdens een systeem in bedrijf kan ook verstoring veroorzaken. Vooral als er op dat moment gegevens werden gecommuniceerd.

Ik heb geen netwerkervaring maar voor de duidelijkheid het volgende.
Drie dingen:
"Na het invullen springt de aanmelding gelijk weer in beeld."
Bedoel je de Netwerk aanmelding in Bestandsbeheer?
"Oude snelkoppeling naar de nas geeft wel toegang!"
Hoe was die snelkoppeling gemaakt?
Een snelkoppeling (starter) gemaakt via bijv. het bureaublad kan je met een gewone tekstbewerker openen.
"Probleem met Bestandsbeheer naar een ander deel van het netwerk blijft bestaan."
Is er nog wel een deel bereikbaar?
Kijk eens na of de onderdelen op de NAS nog goed zijn ingesteld (share). Dat zou moeten kunnen met de oude koppeling.
Mint 18.3 Cinnamon 64bit , kernel 4.10.0-38 .

Terug naar “Netwerken”