Synology NAS

Hoe zet je een netwerk op? Hoe deel je bestanden?
JanKol
Senior
Senior
Berichten: 129
Lid geworden op: Do 24 Aug 2017, 23:04

Synology NAS

Berichtdoor JanKol » Zo 07 Jul 2019, 20:34

Oeps, ik kan de NAS benaderen als apparaat in het netwerk, maar dat roept 2 vragen op:
  • Hoe kan ik als ik de NAS in het netwerk zie een "snelkoppeling" of een "starter" naar een map op de NAS maken en
  • Als ik de NAS benader moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. In het inlogvenstertje kies ik dan "Voor altijd onthouden ". Dat werkt dus niet want elke keer opnieuw moet ik opnieuw gebruiker en wachtwoord intypen en dat is niet mijn bedoeling
Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Synology NAS

Berichtdoor Joan » Zo 07 Jul 2019, 22:55

Als je de NAS in Bestandsbeheer opent kun je er een bladwijzer van maken, waarna het direct aanklikbaar is.
Om te kunnen aangeven hoe Hoe "Voor altijd onthouden " werkt moet je even vermelden in welk systeem je het wilt gebruiken en hoe de instellingen van de koppeling zijn..
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
JanKol
Senior
Senior
Berichten: 129
Lid geworden op: Do 24 Aug 2017, 23:04

Re: Synology NAS

Berichtdoor JanKol » Ma 08 Jul 2019, 15:55

Dank, de bladwijzer gemaakt en alles werk zoals bedoeld... En vraag 2 heeft zichzelf daarmee kennelijk ook opgelast, want als ik op de bladwijzer klik opent de map met mijn data!!
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Synology NAS

Berichtdoor Joan » Ma 08 Jul 2019, 23:03

prima
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Netwerken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten