(draadloos)internet werkt niet,,

Hoe zet je een netwerk op? Hoe deel je bestanden?
benjamin2309
Nieuweling
Nieuweling

(draadloos)internet werkt niet,,

Berichtdoor benjamin2309 » Vr 08 Jan 2010, 22:41

ik heb vandaag linux mint op mijn netbook gedownload alles werkt goed zoang je ofline dingen doet
maar alles wat via het internet werkt word niet geladen als ik via de kabel op internet wil word er wel weergegeven dat hij is aangesloten maar kan ik niet online dus wou ik draadloos internet proberen maar die kan je niet selecteren(dus alleen het logo en selecteermenu van het bekabelde internet word weergegeven) (en de invoeg/toegangscodes ben ik kwijt van de modem)
weet iemand wat ik hier aan kan doen om wel online te kunnen komen en updates uit te kunnen voeren,,,

alvast bedankt;)
frits
Held
Held

Re: (draadloos)internet werkt niet,,

Berichtdoor frits » Za 09 Jan 2010, 08:59

Heb je de installatie wel bedraad, aangesloten met een kabel op internet, gedaan?

Met de Live CD kun je al zien of het werkt, bij mij werkte draadloos ook al bij het gebruik van de Live CD.
Asus Vivobook met 11.6" touchscreen en diverse distro's
benjamin2309
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor benjamin2309 » Za 09 Jan 2010, 13:58

dat is het punt juist ik heb het via internet gedownload op mijn netbook(zonder cd speler)
josbruyn
Senior
Senior

Berichtdoor josbruyn » Za 09 Jan 2010, 14:25

Hier begrijp ik iets niet goed Benjamin.
Staat er dan al een systeem op je netbook en als je het al gedownload hebt dan is dat een iso bestand en zo'n bestand kan je niet opstarten of je moet met virtualBox werken. Normaal brand je eerst een image van de iso op CD/DVD waarna je via de live CD/DVD kan experimenteren of de distro geschikt is voor je hardware.

Vertel even wat meer, want je vraag roept bij mij verschillende vragen op ??? ???

Groetjes,

Jos
benjamin2309
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor benjamin2309 » Za 09 Jan 2010, 14:54

beste jos,,

ik heb via de website van linux de iso gedownload en via unetbootin uitgepakt en geinstaleerd dus zonder cd( ik ben alleen niet zo goed met booten enz dus kan niet gooed zegen hoe ik het voor elkaar heb gekregen ook omdat ik al meerdere versies heb gedownload omdat somige niet uitgepakt konden worden)
frits
Held
Held

Berichtdoor frits » Za 09 Jan 2010, 15:25

Kijk hier even: http://sites.google.com/site/computertip/usbstaaf dan kom je er vast wel uit.

Ook de andere tips zijn zeer de moeite waard. Gaat weliswaar over Ubuntu, maar de basis is gelijk.

Als je de Live CD op een USB hebt kun je je netbook hiermee opstarten (tijdens opstart op Esc drukken als je een Eee hebt) en kun je uitproberen of alles werkt.

Het mooiste is als je op je harde schijf een gedeelte "unallocated" hebt daar kan dan de installatie op komen. 20 tot 30 Gig is ruim voldoende. Je kunt eventueel met de Live CD via GParted je partities aanpassen of niet gebruikte partities weggooien. VOORZICHTIG zijn hiermee, verkeerde keuzes zijn onherroepelijk. Ook hierover kun je via de hierboven genoemde website genoeg info vinden. Even goed lezen dus!

Goede voorbereiding is het halve werk.

Anders hier gewoon weer vragen stellen, gaat vast goed komen.
Asus Vivobook met 11.6" touchscreen en diverse distro's
benjamin2309
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor benjamin2309 » Za 09 Jan 2010, 15:36

maar waar staat dat ik mijn internet kan repareren dan?
(voor de rest hanige dingen bijgeleerd hoor)
want dat is dus het enige probleem voor de rest werkt hij pervect,,,

nogmaals dank;)
benjamin2309
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor benjamin2309 » Za 09 Jan 2010, 18:00

als er meer informatie nodig is meld het maar en het liefst ook waar het te vinden iis dan zal ik dat opzoeken

nogmaals bedankt voor de hulp
schorem
Junior
Junior

Berichtdoor schorem » Di 13 Apr 2010, 21:43

Het lijkt erop dat je netbook simpelweg geen ip-adres toegewezen krijgt. Op http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=67&t=28117 kun je lezen hoe je je netwerk kunt instellen.

Topic staat al lang open. Daarom deze gesloten.
Linux Registered User : #352052
Mail: schorem@linuxmint-nl.org

Terug naar “Netwerken”