VPN blokkeerd Internet connectie

Hoe zet je een netwerk op? Hoe deel je bestanden?
Mentha
Junior
Junior

VPN blokkeerd Internet connectie

Berichtdoor Mentha » Wo 25 Apr 2018, 19:40

Ik heb sinds kort VPN en heb de Netwerkinstellingen conform de handleiding geïnstalleerd. De VPN verbinding werkt dan ook goed in ieder geval krijg ik geen foutmelding. Echter.
Als ik VPN heb ingeschakeld kan ik niets meer op internet doen. Browsen lukt niet meer behalve dat ik de Google zoekmachine wel kan openen in Firefox. Ik krijg geen updates voor Linux meer door of de verbinding werkt niet meer (rood kruisje in schild) en E-mail kan ook al niet. Zodra ik VPN uitschakel werkt alles weer normaal.
Hoe kan dat en hoe kan ik dat voorkomen (Zucht...Heb ik weer)
Geniet van het leven want het duurt maar heel even!
Machine: HP Pavilion Desktop PC 570-p5xx; System; Host: R-Daneel-Olivaw; Kernel: 4.15.0-36-generic x86_64; CPU: AMD A8-9600 RADEON R7 10 COMPUTE CORES 4C+6G (-MCP-); Distro: Linux Mint 19 Tara
Mentha
Junior
Junior

Re: VPN blokkeerd Internet connectie

Berichtdoor Mentha » Vr 27 Apr 2018, 14:48

Ik heb mijn VPN provider (Goose VPN) gecontacteerd. Daar heeft toen een techneut met mij samen via Teamviewer gekeken wat er op mijn Linux Mint PC moest gebeuren. Zelf had ik alles goed gedaan. Maar omdat er zo veel verschillende Linux distros zijn was het ondoenlijk voor hun om allemaal verschillende manuals te maken ze vinden het handiger om een techneut via Teamviewer even wat wijzigingen aan de settings te laten doen. Ik moet zeggen het ging razendsnel en heel netjes. En nu draait mijn VPN dus wel zoals het hoort. Straks in Bulgarije eens even kijken hoe VPN werkt op mijn Tablet. Kleine kantekening. Als ik opnieuw ga installeren zal ik ze weer aan de mouw moeten trekken. Misschien ook straks met Linux Mint 19 Tara
Machine: HP Pavilion Desktop PC 570-p5xx; System; Host: R-Daneel-Olivaw; Kernel: 4.15.0-36-generic x86_64; CPU: AMD A8-9600 RADEON R7 10 COMPUTE CORES 4C+6G (-MCP-); Distro: Linux Mint 19 Tara
nahjo
Held
Held

Berichtdoor nahjo » Za 28 Apr 2018, 16:54

Ai daar kan ik wel gek van worden. We hebben een probleem gevonden die ook anderen kunnen hebben maar de oplossing die vertellen we lekker niet >:D
Ik dacht dat er heel veel distro's afgeleiden van Ubuntu zijn en dan zouden de aanpassingen in Ubuntu ook weleens op een distro als Linux Mint kunnen werken..... dat beperkt toch het aantal handleidingen?

En toch leuk dat het opgelost is :D
LM18.3xfce
Mentha
Junior
Junior

Berichtdoor Mentha » Za 28 Apr 2018, 21:33

Tja waarom zij dergelijk beleid er op na houden om voor de klant geen on line instructie voor iedere Distro te zetten maar een techneut via teamviewer je software te optimaliseren daar kan ik geen invloed op uitoefenen. Het ging te snel en het was meestentijds acacadabra voor mij wat die persoon aan de andere kant deed. Ik heb de oplossing niet en kan m dus ook niet doorvertellen. Had ik m wel dan had ik die hier on line gezet geloof me maar. Het zal we iets met commercie te maken hebben en klanten binding misschien.

Terug naar “Netwerken”