bluetooth werkt niet ondanks verbinding

Hoe zet je een netwerk op? Hoe deel je bestanden?
JanKol
Junior
Junior

bluetooth werkt niet ondanks verbinding

Berichtdoor JanKol » Za 26 Mei 2018, 20:11

Mijn laptop (Medion 7337) en smartphone (Huawei P7 L10) zijn beide voorzien van bluetooth. Nu moet het mogelijk zijn met behulp van tethering een internetverbinding tussen beide apparaten te maken of bestanden uit te wisselen.
Met een USB-kabeltje lukt dit alles voortreffelijk en kan ik via de smartphone op het internet komen; tijdens storingen van mijn provider b.v. of als ik elders ben en niet op een openbaar netwerk wil aansluiten (en dat wil ik ook niet!) is dan toch nog een internetverbinding mogelijk. Ook gegevensoverdracht is dan goed te doen.
Als ik hetzelfde probeer via bluetooth werkt het niet. Nu viel mij al zoekende het volgende op. In het éne venster wordt gemeld dat er een bluetooth verbinding is maar elders wordt gemeld dat er geen verbinding is, zie de afbeelding:
Afbeelding

(klik zo nodig op de url: https://imgur.com/a/GMTOJj6 voor de afbeelding want die wordt niet [altijd] zichtbaar)
Maik
Held
Held

Re: bluetooth werkt niet ondanks verbinding

Berichtdoor Maik » Za 26 Mei 2018, 20:37

Ik heb de afbeelding even gefixt voor je.
JanKol
Junior
Junior

Berichtdoor JanKol » Za 26 Mei 2018, 21:42

Mr B bedankt, wat deed ik niet goed?
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Za 26 Mei 2018, 21:59

Geen idee wat je precies deed maar ik vermoed dat je geen sharelink gekozen hebt. Het wordt op imgur niet duidelijk aangegeven vind ik. Zelf ben ik niet kapot van imgur maar gebruik zelf liever Postimage.org omdat je daar na het uploaden wel direct de sharelinks ziet. In de meeste gevallen, mits niet te groot kies ik dan voor de direct link en copy/paste deze dan tussen de img tags in mijn bericht.
Leon

Berichtdoor Leon » Zo 27 Mei 2018, 08:34

Plaatje uploaden op Imgur.
Muis over het plaatje en je krijgt gelijk een share link
Klikken op het pijltje er naast en je krijgt nog meer sharelinks

Terug naar “Netwerken”