Meeste webpaginas laden niet meer

Hoe zet je een netwerk op? Hoe deel je bestanden?
haesje
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: Do 05 Jul 2018, 14:50

Meeste webpaginas laden niet meer

Berichtdoor haesje » Za 07 Jul 2018, 12:12

Ik gebruik linux mint 19 , nog niets aan gewijzigd, geen firewall ingeschakeld maar webpaginas zoals facebook en google worden goed en snel weergegeven maar sind deze morgen wordt zowat al de rest niet meer geladen.
Al een herisntall geprobeerd, haalt niets uit.
Ik neem aan dat deze vraag al eens gesteld is op een andere manier, ik heb er al naar gezocht maar niets gevonden.
Ondermeer deze webpagina laad niet.
Dit berichtje komt vanaf mijn windows desktop.
Grts,
Paul
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Meeste webpaginas laden niet meer

Berichtdoor Pjotr » Za 07 Jul 2018, 14:32

Probeer eens op te starten vanaf een oudere systeemkern (de -23). Die vind je terug onder het kopje "Geavanceerde opties" in het opstartmenu van opstartlader Grub.

En post hier vervolgens eens een volledig systeemoverzicht, op de volgende wijze:
https://sites.google.com/site/computertip/inxi
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
haesje
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: Do 05 Jul 2018, 14:50

Re: Meeste webpaginas laden niet meer

Berichtdoor haesje » Zo 08 Jul 2018, 17:01

Probeer eens op te starten vanaf een oudere systeemkern (de -23). Die vind je terug onder het kopje "Geavanceerde opties" in het opstartmenu van opstartlader Grub.
mm, nee dus, ik krijg de keuze tussen twee dezelfde versies, alleen is er één in recovery modus.
Dan de gevraagde info;
CPU~Dual core Intel Core i5-4210U (-MT-MCP-) speed/max~1024/2700 MHz Kernel~4.15.0-20-generic x86_64 Up~12 min Mem~629.8/7873.1MB HDD~500.1GB(1.6% used) Procs~193 Client~Shell inxi~2.3.56
Bedankt voor de hulp maar ik denk dat ik het met Debian zelf ga proberen, die heeft dat probleem niet, U buntu ook al geprobeerd en die heeft hetzelfde probleem als mint.
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: Meeste webpaginas laden niet meer

Berichtdoor Wilfried1954 » Di 10 Jul 2018, 18:52

Maar als sommige webpagina's niet of slecht laden, dat heeft toch niets met het operating systeem te maken?
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 752
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Meeste webpaginas laden niet meer

Berichtdoor emvedeesje » Wo 11 Jul 2018, 08:33

Het zou ook nuttig zijn te vermelden op welke manier je verbindt met het internet:
- kabel of wifi?
- is er een router in het circuit?
- welke provider/abo?
- zijn er nog andere computers waarmee je geprobeerd hebt?

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.2 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
haesje
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: Do 05 Jul 2018, 14:50

Re: Meeste webpaginas laden niet meer

Berichtdoor haesje » Wo 11 Jul 2018, 19:14

Het zou ook nuttig zijn te vermelden op welke manier je verbindt met het internet:
- kabel of wifi?
- is er een router in het circuit?
- welke provider/abo?
- zijn er nog andere computers waarmee je geprobeerd hebt?

groeten van Michael
Wifi, realtek kaart
Nee, gaat naar modem
Telenet wigo3
Ja hoor onder windows werkt het wel, onder Debian op deze laptop trouwens ook maar alle ubuntu distributies niet en ik weet niet of mint ook een afgeleide is van Ubuntu maar dat werkt dus ook niet.
Stel dat de juiste drivers niet geladen worden, hoe kan het dan dat sites zoals facebook en gmail er wel door komen maar de meeste sites niet gevonden worden?
Ik ben nog altijd distros aan het proberen al werkt Debian hier vrij goed, alleen de opstart is traag.
Maar ik vind het jammer dat mint niet werkt.

Groeten,
Paul
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Meeste webpaginas laden niet meer

Berichtdoor Maik » Wo 11 Jul 2018, 19:58

...... ik weet niet of mint ook een afgeleide is van Ubuntu maar dat werkt dus ook niet.
Linux Mint is een afgeleide van Ubuntu en gebruikt enkel en alleen Ubuntu LTS uitgaven als basis voor hun hoofd edities (Cinnamon, MATE en Xfce). Daarnaast heeft Linux Mint ook een editie die afgeleid is van Debian, de zo geheten LMDE (Linux Mint Debian Edtion), deze zal vanaf de volgende uitgave, LMDE 3, alleen 1 desktop versie bevatten en wel Cinnamon.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 752
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Meeste webpaginas laden niet meer

Berichtdoor emvedeesje » Do 12 Jul 2018, 09:01

Wifi, realtek kaart
Nee, gaat naar modem
Telenet wigo3
Ja hoor onder windows werkt het wel, onder Debian op deze laptop trouwens ook maar alle ubuntu distributies niet en ik weet niet of mint ook een afgeleide is van Ubuntu maar dat werkt dus ook niet.
Stel dat de juiste drivers niet geladen worden, hoe kan het dan dat sites zoals facebook en gmail er wel door komen maar de meeste sites niet gevonden worden?
Ik ben nog altijd distros aan het proberen al werkt Debian hier vrij goed, alleen de opstart is traag.
Maar ik vind het jammer dat mint niet werkt.

Groeten,
Paul
Je hebt nog interessante testmogelijkheden die je kunnen helpen:
1- Gebruik eens een ethernetkabel. Als het internet dan wel overal goed werkt, dan moet je het gaan zoeken in de wifi installatie van die computer: kaart en/of driver
2- kom je inderdaad uit op een wifi probleem, kijk dan eens hier: https://sites.google.com/site/computert ... osinternet
3- als je tot nu vb. getest hebt met Firefox, installeer ook eens Chromium uit programmabeheer en probeer.
4- alle addons in de browser AF zetten om te testen
5- Heb je nog ergens een testbak waar een Linux Mint kan opgezet worden? En test daar eveneens mee. (een testbak is een ideaal instrument voor een linuxer)
6- Of ken je iemand met een laptop met Linux om op je netwerk te testen?

benieuwd wat je vindt...

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.2 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
haesje
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: Do 05 Jul 2018, 14:50

Re: Meeste webpaginas laden niet meer

Berichtdoor haesje » Do 12 Jul 2018, 17:10

Allemaal bedankt voor de hulp.Ik denk dat ik het werkende heb gekregen, dwz voor het moment werkt het en ik heb al een paar keer opnieuw opgestart en het werkt nog steeds.
INderdaad was het bekabeld geen enkel probleem maar een bekabelde laptop werkt niet erg prettig.
Het rare was en is nog steeds dat sommige sites vlot openden en de meeste totaal niet daar mee dat ik niet direkt aan een probleem met de netwerkkaart dacht.
De oplossing heb ik https://sites.google.com/site/easylinux ... /reserve-7 hier gevonden.
Nu kan ik weer verder.
Groeten,
Paul

Je hebt nog interessante testmogelijkheden die je kunnen helpen:
1- Gebruik eens een ethernetkabel. Als het internet dan wel overal goed werkt, dan moet je het gaan zoeken in de wifi installatie van die computer: kaart en/of driver
2- kom je inderdaad uit op een wifi probleem, kijk dan eens hier: https://sites.google.com/site/computert ... osinternet
3- als je tot nu vb. getest hebt met Firefox, installeer ook eens Chromium uit programmabeheer en probeer.
4- alle addons in de browser AF zetten om te testen
5- Heb je nog ergens een testbak waar een Linux Mint kan opgezet worden? En test daar eveneens mee. (een testbak is een ideaal instrument voor een linuxer)
6- Of ken je iemand met een laptop met Linux om op je netwerk te testen?

benieuwd wat je vindt...

groeten van Michael[/quote]
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 752
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Meeste webpaginas laden niet meer

Berichtdoor emvedeesje » Do 12 Jul 2018, 18:25

@Paul

vergeet dus nooit de website van Pjotr te raadplegen bij problemen.
Dat is een goudmijn aan informatie en oplossingen.

Even offtopic:
laatst had ik ook een probleem en eigenaardig genoeg enkel met de websites van Telenet en Base.
Je klikt om in te loggen en het duurt 2 volle minuten vooraleer het inlogvenster er staat. Je geeft alles in en OK, en opnieuw duurt het lang. Beide websites werkten heel traag.
En dat was met om het even welke Linux, zowel wifi als kabel, doch niet met W10.
Achter de modem van Telenet had ik een router waaraan al mijn computers gekoppeld waren, zowel wifi als kabel.
Er moet de laatste tijd wat veranderd zijn in de browsers FireFox en Chromium, want dat is zo maand of 4 geleden begonnen.
Als ik daarentegen rechtstreeks op de modem van Telenet koppelde was alles OK.
Na contact met Telenet heeft men er mij op gewezen dat er geen router in hun circuit mag staan.
Ik mocht een gratis accesspoint gaan afhalen.
En dat was de oplossing!

Er is dus altijd wel een oplossing...

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.2 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
haesje
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: Do 05 Jul 2018, 14:50

Re: Meeste webpaginas laden niet meer

Berichtdoor haesje » Do 12 Jul 2018, 19:36

Maar als sommige webpagina's niet of slecht laden, dat heeft toch niets met het operating systeem te maken?
Wel iets natuurlijk aangezien dat onder windows wel probleemloos draaide en onder Debian ook maar goed het bleken instellingen te zijn van de netwerkkaart.
Groeten,
Paul

Terug naar “Netwerken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast