Verbindingsinformatie

Hoe zet je een netwerk op? Hoe deel je bestanden?
Gebruikersavatar
Maximint
Junior
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: Vr 01 Feb 2019, 02:34

Verbindingsinformatie

Berichtdoor Maximint » Di 21 Mei 2019, 04:22

Als ik op het icoontje rechtsonder op de taakbalk klik voor verbindingsinformatie, staat in het scherm van actieve netwerkverbindingen onder andere de vermelding Beveiliging: geen. Het modum is voorzien van een Firewall en die van Linux is ook in gebruik. Wat moet ik mij dan, indien dit niet toereikend is, voorstellen bij een adekwate beveiliging van de verbinding en wat kan ik (leek) daar dan aan doen?
Linux Mint 19.3 Xfce; Linux Firewall
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Verbindingsinformatie

Berichtdoor Joan » Di 21 Mei 2019, 14:26

Als ik op het icoontje rechtsonder op de taakbalk van mijn bekabelde netwerk klik zie ik geen verbindingsinformatie, wel netwerkinstellingen en netwerkverbinding.

Je kan 802.1x instellen, maar dat is hoofdzakelijk bedoeld voor servers en bedrijfsnetwerken.
Met netwerkverbindingen kan je het instellen bij "802.1x".
Met netwerkinstellingen kan je 802.1x instellen met "Profiel toevoegen".
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: Verbindingsinformatie

Berichtdoor Wilfried1954 » Di 21 Mei 2019, 20:12

Ik heb wel verbiondingsinformatie (Mate). Daar heb ik ook: "beveiliging: geen". Maar daar hoef je je niks van aan te trekken. Het is niet dat je op het netwerk geen beveiliging doet, dat je niet beveiligd bent.

Een router of modem is steeds ingesteld op blokkage van buiten naar binnen (tenzij je zelf deze instellingen gaat wijzigen). Dus slaap op je beide oren.

Mijn gedacht is het voor niets nodig van een Firewall te activeren op je machine.
Gebruikersavatar
Maximint
Junior
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: Vr 01 Feb 2019, 02:34

Re: Verbindingsinformatie

Berichtdoor Maximint » Di 21 Mei 2019, 21:09

heb ik ook: "beveiliging: geen". Maar daar hoef je je niks van aan te trekken. Het is niet dat je op het netwerk geen beveiliging doet, dat je niet beveiligd bent.
Hier ben ik wel enthousiast voor. Bedankt Joan en Wilfried1954.
Linux Mint 19.3 Xfce; Linux Firewall

Terug naar “Netwerken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten