geen internet dual boot Windows 10 - Linux Mint 19.3

Hoe zet je een netwerk op? Hoe deel je bestanden?
lhb20
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 08 Feb 2020, 12:37

geen internet dual boot Windows 10 - Linux Mint 19.3

Berichtdoor lhb20 » Do 13 Feb 2020, 16:25

Ik ben helaas (nog) niet zo computer savvy, dus alle antwoorden zou ik graag zo uitgebreid mogelijk willen ontvangen. Onlangs heb ik een andere desktop pc ingericht als dual boot. Te weten Windows 10 en Linux Mint 19.3 Cinnamon. Nu doet zich het volgende voor: Als ik uitlog bij Windows en Mint opstart, heb ik geen internetverbinding. Dat dit kennelijk een bekend verschijnsel is heb ik geleerd via "Makkelijke Linux tips, Problemen met internetverbinding oplossen". In Windows via cmd.exe, ipconfig /release. Ik heb gemerkt dat ook het even helemaal uitschakelen van de pc hetzelfde resultaat oplevert. Hierna inloggen in Mint levert een internetverbinding op.
Hiervoor heb ik een dual boot gehad met Win 10 en Ubuntu 18.04 en op een tweede desktop is een dual boot Win 10 en Linux Mint 18 Cinnamon . Beide hebben niet de verbindingsproblemen van Mint 19.3.
Wat is er veranderd en zou dit terug gedraaid moeten worden? Of is er een andere, meer structurele oplossing?
Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 805
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: geen internet dual boot Windows 10 - Linux Mint 19.3

Berichtdoor DeBaas » Do 05 Mar 2020, 20:08

Rechtsonder het netwerkicoontje,
Klik daarop en je ziet een of twee schuifjes voor netwerk.
Zet deze uit, naar links.
Nu het schuifje bij WiFi weer naar rechts, of die van Bekabeld als je netwerk bedraad werkt.
Grote kans dat de verbinding het weer doet.

Terug naar “Netwerken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten