sharing hdd nvidia shield tv lukt niet

Hoe zet je een netwerk op? Hoe deel je bestanden?
Swartenhont
Junior
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: Vr 02 Nov 2018, 14:43

sharing hdd nvidia shield tv lukt niet

Berichtdoor Swartenhont » Zo 29 Nov 2020, 16:06

Hoi Allemaal,
Probleem: Aan mijn Nvidia Shield tv hangt een 6 TB Harddisk (exfat) die ik als grote voorraad films gebruik. Dat werkt goed.
Tot nu toe heb ik steeds gedownloade films erop kunnen zetten door de HDD los te koppelen en even aan te sluiten aan mijn pc om nieuwe films toe te kunnen voegen.
Ik denk dat dat handiger kan. In de Shield heb ik bij externe USB delen ingeschakeld. Alle apparaten hebben een fixed ip.
Toch krijg ik de schijf niet te zien in LM. Ik heb Samba geinstalleerd en Gogolo. Ik kan de schijf zo aansluiten aan mijn LM zonder rechten te hoeven te veranderen.
Hoe kan ik e.e.a. aan het werk krijgen? Dit gaat mij even de pet te boven namelijk.
Wat moet ik doen om mijn LM die schijf (die aan de Shield gekoppeld is) te kunnen lezen en schrijven?
Linux Mint 21.3 Virginia| | 16-core AMD Ryzen 9 7950X | AMD Navi 21 [Radeon RX 6900 XT | Asrock X670E Steel Legend
Gebruikersavatar
Mogenblue
Held
Held
Berichten: 351
Lid geworden op: Wo 18 Okt 2017, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: sharing hdd nvidia shield tv lukt niet

Berichtdoor Mogenblue » Ma 30 Nov 2020, 14:10

Als het niet lukt zou je het op een andere manier kunnen proberen.

Misschien kun je hem op je router aansluiten. Als die een nas functie heeft met dlna zou je hem op je tv moeten kunnen terugzien. Misschien is ie dan ook op je computer te zien.
Anders moet je misschien naar een nas met dlna toe.

Ik heb een simpele nas met dlna van synology en die kan ik op mijn tv benaderen. En natuurlijk ook bijwerken vanaf mijn computers.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1600
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: sharing hdd nvidia shield tv lukt niet

Berichtdoor stegiman » Do 03 Dec 2020, 16:22

Probeer eens met nfs: // computernaam / mapshare-naam
Samba is alleen voor Windows en Nvidia Shield tv is Android volgens specs.

Terug naar “Netwerken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten