Foutmelding sinds LM 20 en 20.1

Hoe zet je een netwerk op? Hoe deel je bestanden?
DennisEhv
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: Do 17 Jul 2014, 21:35

Foutmelding sinds LM 20 en 20.1

Berichtdoor DennisEhv » Wo 06 Jan 2021, 15:24

Beste

Ik draaide altijd op LM 19.3, daar nooit problemen gehad om via mijn netwerk op mijn Diskstation (Synology NAS server) te komen. Toen installeerde ik LM 20, wel een probleem. Daarna terug naar LM 19.3, probleem opgelost. Nu dacht ik, hey een nieuwe versie van LM de 20.1. Dat eens testen. Het ziet er weer een beetje gelikte eruit als 19.3. Maar ook hier krijg ik de zelfde melding als in 20. Wat is veranderd waardoor ik niet meer via de Nemo mijn Diskstation kan benaderen. Het mooie is, hij ziet wel de Diskstation. Maar zodra ik erop klik krijg ik de volgende melding; Kon de locatie niet aankoppelen Kon de lijst van gedeelde mappen niet van server opvragen: Verbinding us verbroken door lokaal probleem.

Dit heb ik dus in alle versies voor deze versie nog niet meegemaakt. Wat kan ik hier aan doen zodat dat beter komt.

Als er geen oplossing voor bestaat, wat mij onmogelijk lijkt, zal ik terug moeten naar 19.3. Maar gezien deze ook al een paar jaar meegaat zal tzt de ondersteuning daar ook bij verdwijnen.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Foutmelding sinds LM 20 en 20.1

Berichtdoor dirkjanl » Wo 06 Jan 2021, 18:52

Misschien hetzelfde als ik in juli ondervond? Uit mijn bericht van juli 2020.
Van een moderator van de Facebook-groep Linux Mint Nederland kreeg ik de volgende reactie:

" Is een bug in GVFS/Gnome.
Edit /etc/samba/smb.conf, scroll naar beneden en voeg onder de regel "workgroup = WORKGROUP" de volgende twee regels toe:
client min protocol = NT1
server min protocol = NT1
Daarna even rebooten.
Dit zou het in theorie op moeten lossen."

Hoewel ik twijfelde of dit het euvel zou oplossen, ik dacht dat niets met WORKGROUP te maken had (klinkt zo Windows achtig) heeft het dat wel gedaan. Het werkt dus weer.


Het proberen waard zou ik zeggen.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
DennisEhv
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: Do 17 Jul 2014, 21:35

Re: Foutmelding sinds LM 20 en 20.1

Berichtdoor DennisEhv » Wo 06 Jan 2021, 22:49

Dank je wel Dirk Jan

Dit heeft het probleem opgelost.

Terug naar “Netwerken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten