Mogelijkheid om playlijsten op te slaan in Clementine

Audio, Muziek, ...
Hyundai
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 29 Sep 2021, 21:36

Mogelijkheid om playlijsten op te slaan in Clementine

Berichtdoor Hyundai » Ma 04 Okt 2021, 19:48

Hallo
Inmiddels kan ik aardig overweg met de audio speler Clementine.
Er zit een functie opslaan playlisten in die volgens mij niet goed werkt.
Ik selecteer gewoon een aantal muzieknummers en sleep die naar het rechter ( playlist gedeelte )
Om de playlist dan op te slaan zijn er meerdere mogelijkheden en die heb ik allemaal geprobeerd.
Kijk je vervolgens op de tab bladen in de menu boom structuur, dan staat er bij playlisten helemaal niets.
Als ik dan ga zoeken middels bestand beheer, dan vind ik wel de opgeslagen playlist maar er staat geen muziek in.
Vervolgens heb ik een poging gedaan om deze muziek nummers weer terug te slepen/kopiëren naar een map met muziek, maar dat kan ook niet.

Nu kun je heel snel muziek selecteren en dan heb je een playlist, maar ik heb playlisten die gesorteerd zijn op de dans die je op die muziek kunt doen en daar wil ik zo nu en dan dus nieuwe nummers aan toe voegen. Vroeger werkte ik met Winamp en dat werkte hier allemaal flitsend.

Weet iemand raad ??

Al vast bedankt voor het mee denken.
Hyundai
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 29 Sep 2021, 21:36

Re: Mogelijkheid om playlijsten op te slaan in Clementine

Berichtdoor Hyundai » Di 12 Okt 2021, 18:15

Hallo allemaal
Inmiddels ben ik wat slimmer geworden.
Ga naar Slimme playlisten en druk daar met je rechter muis knop op.
Je kunt nu zelf slimme playlisten aanmaken.
Er zitten een aantal formulieren tussen, die je moet invullen en daarbij gaat het om de zoek criteria.
Ik heb hiertoe in alle oude playlisten, die ik ooit als map in Windows had opgeslagen, éénmaal geladen in Clementine, een veld met de naam Opmerking toegevoegd en de inhoud van dat veld vormt de basis informatie voor het zoekcriteria in de nieuwe zelfgemaakte playlijsten.
Voorbeeld:
Playlist Tuinfeest.
Deze via bestand openen in Clementine inlezen en daarna selecteer je de hele playlist en vervolgens klik je op de rechter muis en kies je voor Nummerinfromatie bewerken. Ga in de playlist naar de headers van de kollomen en ga ongeveer naar de positie waar je de nieuwe kollom wil toevoegen. klok nu met de rechtermuisknop in deze header balk en er zal een lijst met extra velden zichtbaar worden. Selecteer nu het veld Opmerking.
Als de selectie van al je muziek nummers in de playlist weg is, selecteer ze dan weer allemaal opnieuw en ga wederom naar Nummerinformatie bewerken.
Ga nu naar het veld Opmerking en type daar je playlist naam in, in mijn voorbeeld was dit dus Tuinfeest.
In de zoek criteria van de nieuwe slimme playlijst, zet je dus het veld Opmerking en vervolgens type je bij het veld bevat Tuinfeest.
Je kunt deze criteria naar eigen wens uitbreiden en ook aanpassen van AND naar OF voorwaarden.
Na helemaal door geklikt te zijn, kun je de nieuwe slimme playlist een eigen naam geven en in mijn voorbeeld is dat dus Tuinfeest.
Werkt perfect.
Hyundai
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 29 Sep 2021, 21:36

Re: Mogelijkheid om playlijsten op te slaan in Clementine

Berichtdoor Hyundai » Di 12 Okt 2021, 19:03

Hallo
Had nog wat verduidelijkende fotoś gemaakt, maar deze waren te groot, dus ik moest ze eerst op de één of de andere manier verkleinen.
Tja, in Windows wist ik wel een manier hoe ik dat kon doen, maar in Linux niet.
Ben dus een beetje aan het stoeien geweest met wat soorten software en uiteindelijk heb ik een manier gevonden om de foto's te verkleinen.

Had nog meer en ook duidelijkere foto's, maar ik kon er maar 2 plaatsen en bij de 2e kreeg ik al een foutmelding dat de totale hoeveelheid overschreden was.

Weet iemand op welke manier je wel foto's van een goede kwaliteit in het forum kan plaatsen ?
Bijlagen
IMG_20211012_172853.jpeg
Filter in nieuwe playlist
(4.04 KiB) Nog niet gedownload
IMG_20211012_172910.jpeg
Eventueel een extra filter toevoegen voor de nieuwe playlist
(3.69 KiB) Nog niet gedownload
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 525
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Mogelijkheid om playlijsten op te slaan in Clementine

Berichtdoor mutse » Di 12 Okt 2021, 20:56

@ Hyundai,
Had nog meer en ook duidelijkere foto's, maar ik kon er maar 2 plaatsen en bij de 2e kreeg ik al een foutmelding dat de totale hoeveelheid overschreden was.

Weet iemand op welke manier je wel foto's van een goede kwaliteit in het forum kan plaatsen ?
Lees het volgende eens en pas dit toe:

Bericht van 25 augustus 2020 -- Foto verkleinen --> viewtopic.php?f=48&p=30022#p30022

Succes.
Groet,
mutse.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit

Terug naar “Audio”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten