Video in browser (bv uitzendinggemist) werkt niet (goed)

Audio, Muziek, ...
Coen Eisma
Nieuweling
Nieuweling

Video in browser (bv uitzendinggemist) werkt niet (goed)

Berichtdoor Coen Eisma » Do 08 Apr 2010, 11:10

Dag allemaal,

Ik ben een redelijke beginnende Mint-gebruiker en ik heb een kleine vraag waarvan ik het antwoord nergens kan vinden.

In Mint 8 staat Gnome Mplayer volgens mij als standaard video-speler geïnstalleerd/ingesteld. Ik kan hier echter lastig uitzendingen op uitzendinggemist.nl mee kijken omdat de video's óf niet starten óf ik ze niet in full-screen modus kan kijken (ze blijven klein met een groot grijs kader er omheen (zowel en chrome als firefox, zie screenshots).

Vorige week heb ik ook nog even super OS geprobeerd, en daarin kon ik prima uitzendinggemist kijken. Ik neem aan dat dat komt omdat daar een andere video-player als standaard staat ingesteld. Ik heb nu in Mint geprobeerd dit te veranderen naar VLC maar dat heeft verder geen effect.

Kan iemand mij helpen met het veranderen van de video-instellingen? Het is verder een schone installatie.

Groeten, Coen

Afbeelding
Google Chrome speelt niks

Afbeelding
Na tijdje wachten wel in firefox

Afbeelding
Maar full-screen ziet het er zo uit.
kakysan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Video in browser (bv uitzendinggemist) werkt niet (goed)

Berichtdoor kakysan » Do 08 Apr 2010, 13:42

Duidelijk een codec verhaal dus ! Heb je wel alle codec's geinstalleerd ? Zoek maar eens op "restricted-extras" in je software pakketbeheer. Standaard zitten er in Linux mint al een heleboel.

Op dit forum staan wel wat tutorials over hoe je multimedia compleet kan maken (en anders zeker met google).

Gr Karel,
Ik gebruik Linux Mint 16, Ubuntu 12.04 & Windows 7 & 8.1
Mijn websites: http://www.hetcomputermannetje.nl & mijn Linux mint overstap weblog: http://overstappen2linuxmint.wordpress.com en http://overstappen2ubuntu.wordpress.com.
Coen Eisma
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Coen Eisma » Ma 12 Apr 2010, 10:25

kakysan schreef:Duidelijk een codec verhaal dus ! Heb je wel alle codec's geinstalleerd ? Zoek maar eens op "restricted-extras" in je software pakketbeheer. Standaard zitten er in Linux mint al een heleboel.

Op dit forum staan wel wat tutorials over hoe je multimedia compleet kan maken (en anders zeker met google).

Gr Karel,

Misschien, maar volgens mij heb ik wel alle codec's ed geïnstalleerd en dat hielp niet echt. Maar weet er iemand of er een mogelijkheid is om de standaard player in browsers aan te passen?

Groet, Coen
Wamukota
Senior
Senior

Berichtdoor Wamukota » Ma 12 Apr 2010, 10:35

Coen Eisma schreef: Maar weet er iemand of er een mogelijkheid is om de standaard player in browsers aan te passen?
Groet, Coen

In Firefox doe je dat via 'Bewerken > Voorkeuren' en dan onder de tab 'Toespassingen' de gepaste applicatie ingeven die je bij een bepaald type bestand wil.

Terug naar “Audio”