Eigen muziekserver

Audio, Muziek, ...
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 903
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Eigen muziekserver

Berichtdoor dirkjanl » Ma 19 Aug 2019, 19:34

Op mijn PC heb ik veel muziek in hoge resolutie staan. Daar heb ik een DAC en een goede versterker met boxen aan gekoppeld. Nu wil ik die database ook benaderen via mijn smartphone voor als ik buiten zit en naar die muziek wil luisteren via de smartphone met als DAC de Dragonfly red en een koptelefoon.

Onderstaande heb ik uitgeprobeerd op een testmachine: LinuxMint 19.2, Cinnamon, 32 bit, 3GB RAM.
Geïnstalleerd 'minidlna' om de PC als server voor die muziek te laten werken.

Het config bestand conform de tips aangepast:
De map waar de muziek staat.
media_dir=/mnt/56dc92ae-bad5-430b-8f65-14a5e1b34a5b/Muziek
En daar een paar muziek bestandjes in geplaatst.

Een naam gegeven die naar die PC verwijst:
friendly_name=ASUSdlna

En aangegeven dat hij nieuw geplaatste muziek moet herkennen.
inotify=yes

Op de smartphone de muziekapp 'Fiio Music' gezet en via de 'DLNA' knop naar de server laten scannen. En ja hij herkent de pc en de map met muziek. Spelen maar.

En nu wil ik het op de PC installeren waar ik 85 GB aan muziek bestanden heb staan. (Linux Mint 18.3 Cinnamon, 64 bits, 16GB RAM

Minidlna stond al op de PC.
In het config bestand alles conform de testmachine ingevuld en de app laten scannen. Maar er verschijnt geen tweede server in de app.

Nadenken.
Op deze PC heb ik ook MPD geïnstalleerd (Music Player Demon) om met de muziekspeler Cantata te kunnen werken. Zou die het dlna-protocol in de weg zitten?

Iemand die mij verder kan helpen?
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
Mogenblue
Held
Held
Berichten: 351
Lid geworden op: Wo 18 Okt 2017, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Eigen muziekserver

Berichtdoor Mogenblue » Za 08 Mei 2021, 20:40

Het is wel een erg oud topic, maar zou het niet mogelijk zijn om een ftp server op je pc te zetten?
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 903
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Eigen muziekserver

Berichtdoor dirkjanl » Zo 09 Mei 2021, 10:54

Ja, maar ik lees het wel.
Ik heb het idee om muziek vanaf de pc naar de smartphone te streamen losgelaten.
Wat werkte was een usb-stick in de router / modem steken en die als NAS benaderen, maar de kwaliteit van de muziek had daar onder te lijden. Heb nu veel van de muziekcollectie ook maar op de smartphone gezet.

PC als ftp-server klinkt leuk, ga ik eens over lezen hoe dat moet.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264

Terug naar “Audio”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten