Ik heb sinds een poosje Helena op mijn 1000H draaien. Dat bevalt mij uitstekend.
Vooral het menu werkt erg gemakkelijk.
Heb als extra alleen "eee-control-tray 0.9.4" en Ubuntu Tweak geïnstalleerd. Alleen werkt het item "toepassingen" hierin niet, maar dat zal vanuit Mint beschermd zijn. Vind ik verder ook geen probleem. Mint draait hier stabiel en is snel op mijn eee.
Nog meer eee gebruikers hier en wat zijn de ervaringen?
Ik had eerst Xandros maar vond dat ,ondanks dat het veel sneller was dan windows ooit eens zal zijn, op bepaalde momenten een beetje onhandig systeem en veel moeite met sommige bestanden en internet aanmelden duurde soms een eeuwigheid terwijl er wel stond dat een draadloze verbinding was gevonden .
Tot mijn vreugde ging Mint installatie geweldig maar ging het toch uiteindelijk mis en moest ik dus toch op mijn eepc Ubuntu installeren. Dat ging wel goed.
Heerlijk! Xandros er af en geen windows. En nu met Ubuntu meteen als ik aangemeld ben in een mum van tijd aan het surfen. Ik lach mij eigen kapot als ik die windows bij anderen zie opstarten.
Alleen is het jammer dat games en Dongel niet werken ook niet op virtual box en mediamonkey is best wel goed hoor om te evenaren en ik daarover dus wel door windowers uitgelachen zal worden in de trein. Ondanks die best wel zwaarwegend bezwaren zal er bij mij op de laptop en EEpc geen windows meer opkomen.
Ja inderdaad ik ben een Linux/Ubuntu/Mint Helena adept geworden en blijf lachen als ik langs al die stellage's
loop met windows applicaties vooral die voor de veiligheid en onderhoud.
Maar bij installatie kwam er een boodschap dat ondersteuning van mint tot 2011 is? Wat daarna dan?