Wat beweegt jullie om Linux te gebruiken? Waarom geen Windows? Wat doet Linux met jullie? Is het idee om Windows te verlaten zomaar een idee of motiveren andere zaken het gebruik van Linux?
Ik trap af:
Mijn laptop is alweer ruim 1 jaar oud en ondanks ik 4GB intern geheugen heb met een Core i3 en een redelijke videokaart vind ik Windows 7 best traag te noemen. Het updaten vanaf scratch duurt een vol uur en Linux Mint updaten kost 10 minuten.
Ik ben het ook knap beu dat je een payload aan software moet installeren om jezelf te beschermen tegen malware en andere ongewenste software. In Linux heb je daar geen last van.
De drempel is dat bijna elke freeware software je vraagt om Google's Chrome te installeren of een Google werkbalk.
Wat mij overhaalt was een advertentie bij een downloadlink van FLV player. Deze bevatte een virus en mijn Avira AntiVir herkende het virus niet, maar dankzij autoruns(app) zag ik hem wel.
Ook het idee dat Linux met liefde is gemaakt spreekt mij erg aan. Geen rare software meer en alles staat in de applicatiestore van Linux. Makkelijker installeer je software niet. Echt een uitkomst.
Na een opstart van Linux Mint heb ik slechts 200 MB in gebruik en in Windows 7 al vlug 700 MB....
Ik heb geen swap partitie want het moet wel heel gek lopen wil ik 4 GB vol krijgen. Ik kom slechts zelden boven de 512 MB uit. Dat is 1/8 van mijn RAM.
Het opstarten van Linux is ongeveer even vlug als Windows 7 en na het opstarten is de harddisk meteen rustig terwijl Windows 7 de harddisk behoorlijk zwaar belast.
Note: ik kraak Windows 7 niet af want het is een goed besturingssysteem, maar daar hoort ook een dito computer bij.