hoe emails kopieren naar andere laptop

Vragen over software en applicaties
Lucien
Held
Held

Re: hoe emails kopieren naar andere laptop

Berichtdoor Lucien » Do 27 Okt 2016, 17:58

Vandaag de laptop weer opgestart. Nu kon ik in Thunderbird weer wel mijn (bestaande) account aanmaken en heb een paar emails binnengehaald. Kort daarop opnieuw Thunderbird opgestart. Lukte toen niet meer. Hij bleef zoeken naar pop.kpnmail. Kreeg in 'Mail account setup' de melding 'Thunderbird failed to find the settings for your email account'. Werkte dus weer niet meer.
Bij de eerste opstart kwamen ook de Mint updates weer binnen (schildje was blauw ipv rood kruisje) en uitvoeren. Daar zat ook een cat 5 kernel update bij en toen ik die wilde uitvoeren kreeg ik de melding 'Tijdelijke fout bij het opzoeken van archive ubuntu.com'. Mint updates werkte dus weer niet meer.
Na die eerste opstart werkte ook Firefox en kon ik bv in Marktplaats zoeken. Maar na Firefox opnieuw opstarten was het bij alles opnieuw 'Kan server niet vinden'.
Mozilla werkt dus soms wel en soms niet. Vond op een Engels Ubuntuforum iemand met hetzelfde euvel. Die topic eindigde met als oplossing: sudo modprobe b43. Ik ga kijken wat ik daar over kan vinden voordat ik de puinhoop erger maak. Zegt het iemand iets? Overigens werken Thunderbird en Ubuntu op mijn laptop met Windows 8.1 weer perfect (afkloppen).
Zie dat modprobe B43 is als je wifi niet werkt en dat werkt bij mij prima en bekabeld is ook prima. Heb vanmorgen nog maar eens mijn modem/router helemaal van de netspanning gehaald en weer opgestart. Maakt niets uit.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Do 27 Okt 2016, 18:46

Uitzetten van een modem of router zet de instellingen niet altijd terug naar fabriek. Reset knop of via browser (192.168.0.1 kan anders zijn) resetten werkt altijd.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Vr 28 Okt 2016, 19:14

Heb het modem gereset. Maakt niet uit. De situatie met de Mint-laptop is nu als volgt: iedere keer als ik de laptop opstart kan ik of Firefox of Thunderbird opstarten en dat werkt dan eenmalig. Daarna is het bij allebei over en kan er geen server worden gevonden.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Za 29 Okt 2016, 04:30

Dus Mint werkt goed. Er wordt iets aangepast door Morzila (FireFox en/of Thunderbird) als je het opstart of KPN past iets aan.
Het verhaal is te lang geworden. Heeft een andere browser ook dat probleem?
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Za 29 Okt 2016, 14:37

Ik heb op advies al eens een andere browser geprobeerd, Chromium, en daarmee had ik hetzelfde probleem. Iemand die ik sprak veronderstelde dat Mozilla en Mint na een update van Mozilla en/of Mint blijkbaar botsen. Waarom het Mozilla probleem dan spontaan is opgelost bij mijn Windows laptop was mijn vraag. Reactie: omdat Firefox en Thunderbird voor Linux andere versies zijn dan voor Windows en mogelijk is er een update geweest om het probleem bij Windows op te lossen. Klinkt plausibel, maar dat ik dan in Nederland de enige met dit probleem ben lijkt me sterk. Vond hetzelfde probleem wel op het Engelstalige Mozilla forum. Maar voorlopig kan ik dus alleen met Windows op mijn laptop en daar wordt ik niet blij van. Alleen mijn oude desktop met Mint 17.3, Firefox en Thunderbird werkt goed (instellingen staan hetzelfde).
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Za 29 Okt 2016, 16:07

Het is duidelijk geen Win of Lin probleem maar een laptop/verbinding probleem. Heb je het al geprobeerd met een andere provider?
Probeer anders eens Vivaldi, een leuke snelle browser of Opera.
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Za 29 Okt 2016, 20:34

Als je 'server not found' intikt, dan blijkt het een veel voorkomend probleem te zijn bij Linux en bij Windows. Ik vond een procedure waarmee iemand met Mint het heeft opgelost en die procedure staat ook in de Engelse site Mozilla support.
Dat is via about:config de instelling IPv6 wijzigen (network.dns.disableIPv6 op true zetten) en hetzelfde doen met DNS Prefetching. Verder de proxy instelling op No Proxy zetten. Heb ik alle drie gedaan, maar daarmee lijkt het bij mij niet opgelost.
Ik moet nog naar iemand toe die een andere provider heeft. Spreek hem morgen voor een afspraak. Ik heb vandaag getracht een andere browser uit Pakketbronnen te installeren, Midori, maar die gaf aan dat ik geen internetverbinding heb.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Za 29 Okt 2016, 23:55

Wat een problemen, het vraagt wel wat van je geduld hè.
EvanC
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor EvanC » Zo 30 Okt 2016, 02:05

Ik zou niet raar opkijken als je problemen over zijn bij een wisseling van desktop-omgeving. Cinnamon in Mint 18 bevalt niet iedereen.
Welke heb je eigenlijk (vraagt deze Xfce gebruiker)?
VMware Workstation Player
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Zo 30 Okt 2016, 15:51

Ik heb Cinnamon en nooit problemen gehad, daarvoor Mate, ging ook prima (ervaar eigenlijk geen verschil). Het probleem is ontstaan nadat ik van Mint 17.3 op Mint 18 ben overgestapt (probleem komt niet door Mint 18, want mijn Windows laptop kreeg dezelfde problemen met Thunderbird en Firefox, maar daar is het spontaan weer goed gaan werken). Heb de instellingen op beide laptops daarna vergeleken en alles staat identiek. Er moeten in dit land toch meer mensen zijn met Mint 18 inclusief Firefox en Thunderbird en die hebben dit probleem blijkbaar niet terwijl internet (buitenland) er vol mee staat.
En geduld moet ik zeker hebben! Heb het probleem ook op Helpmij forum staan, maar tot op heden is daar ook nog geen oplossing gevonden. Dus voorlopig ben ik overgeleverd aan Windows 8.1.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Zo 30 Okt 2016, 20:43

Lucien schreef op 27 Okt 2016 "Hij bleef zoeken naar pop.kpnmail."
Hier dacht ik aan toen ik zag dat er in mijn Thunderbird adres-map van hetzelfde account pop en imap-mail adressen staan.
Bij de serverinstellingen van de accounts in Thunderbird staan alleen imap. adressen zoals imap.googlemail.com en imap-mail.outlook.com.

Kun je pop.kpnmail veranderen in imap.kpnmail of zo iets (Let op . of -), werkt het dan ook niet?
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Zo 30 Okt 2016, 20:59

Het volgende vond ik ook nog op http://www.vtmgroep.nl/info/poorten-en-poortnummers
Onderverdeling van de poorten
Poortnummer 21: File Transfer Protocol (FTP)
Poortnummer 23: Telnet
Poortnummer 25: Simple Mail Transfer Protocol (SMTP)
Poortnummer 70: Gopher
Poortnummer 79: Finger
Poortnummer 80: Hyper Text Transfer Protocol (http)
Poortnummer 110: Post Office Protocol 3 (POP3)
Poortnummer 119: Netwerk News Transfer Protocol (NNTP)
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Ma 31 Okt 2016, 14:55

Ga ik ook naar kijken.
Toch even dit: gisteren uitleg gekregen van iemand uit de ict/computerwereld. Ik kan het verhaal niet goed recapituleren, maar het komt er op neer dat dit alleen goed wordt opgelost na een (toekomstige) update van Mozilla of van Linux. In Jip en Janneke taal en dan leg ik het ongetwijfeld nog niet goed uit: bij het tot standbrengen van een verbinding tussen computer en DNS server wordt er informatie heen en weer gezonden (een soort handshake). Daarbij speelt de factor snelheid van beide partijen een rol. Als een bepaalde terugkoppeling te laat komt of te vroeg, is er een mismatch en lukt het verbinden niet. De server wordt dan niet gevonden. Soms werkt het een keertje wel, maar meestal niet (is inderdaad bij mij het geval). Oorzaak zou de steeds hogere snelheid van computers/software zijn waardoor de mismatch optreedt. Het probleem zou zich met name voordoen bij nieuwere computers en/of software upgrades. Bij Windows kan dit inmiddels door updates zijn ondervangen. Verklaring kan kloppen: bij mijn oude Windows7 desktop heb ik het probleem niet; bij mijn nieuwe i7 laptop met W8.1 had ik het dus wel en ineens was het (blijkbaar na een aantal MS updates) opgelost. Bij Linux zou het probleem meer spelen omdat het genoemde (handshake) proces bij Linux sneller gaat dan bij Windows. Bij oudere Linux versies en oudere computers zou het zich niet voordoen. Dus heb ik mijn oude desktop met Mint 17.3 eens opgestart en inderdaad, geen probleem met Firefox en Thunderbird.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Ma 31 Okt 2016, 19:40

We weten nu in ieder geval wat de oorzaak kan zijn. Nu nog een oude computer kopen en Mint 18.x installeren. hahaha.
Ja 18.x, want als het goed gaat wordt 18.1 deze maand vrijgegeven.
nahjo
Held
Held

Berichtdoor nahjo » Za 05 Nov 2016, 15:57

En toch vraag ik mij af of die netwerkverbinding notebook router wel zo goed is. Is het getest of is het een aanname :)
Zelf zit ik draadloos en ik meende dat de verbinding goed was, ik had geen merkbare storing of zo. Tot ik conky installeerde en op mijn scherm het signaal op het ritme van stevige house zag schommelen tussen 10 en 100%. Na installatie van drivers zit het signaal nu redelijk stabiel op 70%.
Meten is weten :D

Conky: https://sites.google.com/site/computertip/atheros
LM18.3xfce

Terug naar “Software en applicaties”