ontvang wel mail uit usa, maar mijn mail 'failed'

Vragen over software en applicaties
Lucien
Held
Held

ontvang wel mail uit usa, maar mijn mail 'failed'

Berichtdoor Lucien » Vr 12 Jan 2018, 20:33

Heb deze vraag ook op Helpmij forum staan, maar blijkbaar ben ik daar de enige met dit probleem. Misschien kent een Linux gebruiker het.

Afgelopen anderhalf jaar regelmatig en vaak gemaild met onze vriendin in Californië. Ik mailde zowel op eigen initiatief (zelf haar emailadres ingetikt) als via 'beantwoorden'. Laatste keer in juni. Nooit enig probleem gehad.

In december opnieuw twee emails verzonden via 'beantwoorden' van in juni ontvangen email. Resultaat 'delivery failed'. De volgende dag opnieuw, maar nu zelf haar emailadres ingetikt. Ook resultaat 'delivery failed'. Sindsdien beide opties nog een paar keer geprobeerd met zelfde resultaat.

Nu heeft mijn vrouw haar een email gestuurd vanaf haar smartphone. Die kwam wel aan en ze kreeg ook een reactie. Vervolgens heeft die vriendin mij een email gestuurd bij wijze van test. Ik heb haar email ook ontvangen en via 'beantwoorden' een email teruggestuurd. Maar weer krijg ik van postmaster@cpsmtpb-ews06.kpnxchange.com de melding 'delivery failed'.

Ik gebruik op mijn laptop Linux Mint met Thunderbird Mail, provider KPNPlanet; in California gebruikt ze een desktop met Windows, mailprogramma weet ik niet, maar waarschijnlijk iets van Windows, haar provider is Verizon. Mijn vrouw, waarvan de email wel aankwam, gebruikt Gmail op haar Motorola smartphone.
Weet iemand wat hier fout gaat en hoe ik dat oplos?
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Re: ontvang wel mail uit usa, maar mijn mail 'failed'

Berichtdoor Wilfried1954 » Za 13 Jan 2018, 09:38

Lees eens goed de mail door die je krijgt van de delivery failed. Daar moet de reden in te vinden zijn. Soms in de mail zelf, soms in een bijlage.
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Za 13 Jan 2018, 14:36

Dat wist ik niet. Ik vond het volgende:

Action: failed
Status: 5.6.1
Diagnostic-Code: smtp;554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host
dirkjanl
Held
Held

Berichtdoor dirkjanl » Za 13 Jan 2018, 16:32

Lucien, Zo te lezen wordt het type opmaak van jouw mailprogramma niet ondersteund. Probeer eens een ander mailprogramma, of de webmail van jouw provider.

Vriendelijke groet,
Linux Mint 18.3 Cinnamon-64, KXStudio & APLinux
Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Za 13 Jan 2018, 19:12

Vreemd dat het met Thunderbird altijd goed heeft gewerkt en ik heb nooit iets gewijzigd. In november/december heb ik ook nog gemaild met Crucial in de vs en dat ging ook prima. Zou het ook aan haar provider Verizon kunnen liggen. Een bug of zo? Ik ga ook proberen of de helpdesk van Mozilla een oplossing biedt.
Leon

Berichtdoor Leon » Za 13 Jan 2018, 19:19

Als het altijd heeft gewerkt en je niets aan jouw instellingen veranderd hebt is de kans groot dat de fout bij verizon zit.
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Zo 14 Jan 2018, 00:22

Ik heb de tekst Body type not supported by remote host op internet gezet. Kreeg een hoop links o.a. van KPN forum. Het is/was een bekend probleem dat ook bij anderen totaal onverwachts optreedt. De oorzaak/uitleg staat op dat KPN forum en iemand had een oplossing die ik ook elders vond. Dus ook maar geprobeerd. Zojuist een testmail verstuurd en kreeg melding 'delivered'. Ik wacht nog op een reactie maar het lijkt nu dus ok. Wat ik heb gedaan: mail.strictly_mime staat standaard op false. Als je dat omschakelt naar true is het probleem opgelost.
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Berichtdoor Wilfried1954 » Zo 14 Jan 2018, 15:20

mail.strictly_mime staat standaard op false. Als je dat omschakelt naar true is het probleem opgelost.
Goed dat het nu werkt. Dank je voor feedback. Het is zeker de mail provider bij de ontvanger waar iets mis is. Vermoedelijk door een of andere upgrade. De mail.strictly_mime slaat op 7 of 8 bit mime formaat.
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Zo 14 Jan 2018, 23:16

Ben ook blij dat het is opgelost (mijn amerikaanse contact kijkt niet zo vaak naar de mail, dus nog geen reactie, maar de melding 'Your message was successfully delivered to the destination' is duidelijk). Wel vreemd dat zoiets zomaar kan worden veroorzaakt door een provider zonder rekening te houden met het gevolg voor gebruikers. In ieder geval dank voor de support.

Terug naar “Software en applicaties”