hoi hoi

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
happy
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 21 Mei 2010, 20:10

hoi hoi

Berichtdoor happy » Ma 24 Mei 2010, 21:53

ik ben gregor en bijna altijd blij...daarom noem ik "Happy" ik ben ongeveer 17jaar met computers bezig en een groot linux fan. Ik hou me ook veel bezig met "distro-hoppen" en er zijn er al veeeeel de revue gepasseerd ,eigenlijk vind ik de iets wat spartaanse linux disro's het meest interessant ,denk aan gentoo ,archlinux ,ed.

ik heb nu mint-9 via een "wubi installatie" op mijn pc gezet met het idee "we gaan wel zien" en ik moet echt toegeven dat deze distro voorlopig niet van mijn pc gaat (niet echt heel verwonderlijk want ik ben wel een debian fan-boy)
Wamukota
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 12:52

Re: hoi hoi

Berichtdoor Wamukota » Di 25 Mei 2010, 08:07

Welkom Happy,

ik ben geen zo hopper meer. Ik heb voldoende met Linux Mint op mijn desktop, PCLinuxOS 2010 KDE4 op mijn laptop en mijn vrouw draait Ubuntu 10.04.

Maar iets via wubi installeren? Man toch, zo'n enthousiaste linux gebruiker en die heeft nog een stuk antiek zoals Windows op zijn box draaien :P
happy
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 21 Mei 2010, 20:10

Re: hoi hoi

Berichtdoor happy » Di 25 Mei 2010, 09:38

de windows is voor mijn vrouw en kids ,en naast mijn vaste installatie "archlinux" vind ik het nog steeds leuk om te zien wat verschillende distro's te bieden hebben
Gebruikersavatar
kblokker
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 15:51

Re: hoi hoi

Berichtdoor kblokker » Di 25 Mei 2010, 22:09

Tja. Soms heb je een laptop van je werkgever die helemaal Windows-minded is en de hard-disk ook nog eens heeft beschermd, zodat de partitie niet te wijzigen is. Dan blijft Wubi over om "stiekum" toch Mint te gebruiken. En dat tot volle tevredenheid. Ik maak periodiek een backup door eenvoudig onder Windows de Linuxmint map te kopiëren naar mijn externe hard-disk. Mocht Windows het begeven, dan laat ik mijn werkgever Windows opnieuw installeren en vervolgens installeer ik weer opnieuw mbv van Wubi en zet de laatste kopie weer terug.
happy
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 21 Mei 2010, 20:10

Re: hoi hoi

Berichtdoor happy » Wo 26 Mei 2010, 11:09

Re: [HOWTO] Een LiveUSB stick maken

Berichtdoor happy » za 22 mei 2010, 19:38
jongens wil je een "echt" linux systeem op een usb-stick
http://hacktolive.org/wiki/Create_a_Live_USB_of_ubuntu

.... kan natuurlijk ook met virtualbox
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 271
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: hoi hoi

Berichtdoor Arie » Wo 26 Mei 2010, 11:52

Ik ga dat straks effe proberen met Debian testing
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten