Naar Mint 18.3 ge-upgrade, dropbox weg

Vragen over software en applicaties
Lucien
Held
Held

Re: Naar Mint 18.3 ge-upgrade, dropbox weg

Berichtdoor Lucien » Di 06 Feb 2018, 13:57

Waar kan ik dat IP adres vinden? Overigens gistermiddag de laptop weer opgestart en toch maar weer en keertje op het Dropbox icoontje geklikt en.... het werkte weer. Vandaag werkt het ook nog steeds goed. Zou er iets met Dropbox zelf zijn geweest? Vond op Engelse fora ook gevallen waarbij het ineens niet en dan weer wel werkte.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Di 06 Feb 2018, 17:11

Het IP adres achterhalen door:
In je internetbrowser het router programma te openen. Het MAC adres (nodig om het te openen) en naam en wachtwoord staan meestal achter of onder het router.
of
Type in de terminal ifconfig

Het IP aanpassen kan:
Kijk in het router programma waar je dat kunt instellen.
of
Met de beschrijving via de terminal op http://www.alleswatjewiltweten.nl/Ubunt ... geven.html
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
dirkjanl
Held
Held

Berichtdoor dirkjanl » Di 06 Feb 2018, 20:53

Bij mij was Dropbox ook weer zichtbaar rechtsonder op het paneel. Maar nu weer niet, maar de computer is in de pauzestand geweest.

Vriendelijke groet,
Linux Mint 18.3 Cinnamon-64, KXStudio & APLinux
Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Wo 07 Feb 2018, 00:08

De pauze en slaapstand werken niet constant. Er kunnen hierdoor ook problemen met het terug instellen van de internet verbinding ontstaan.
Het beste is deze uit te schakelen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Wo 21 Feb 2018, 14:47

Bij mij is de situatie nu zo dat in 60% van de gevallen dropbox na het opstarten van de laptop gewoon als wit icoontje rechts bovenaan in de balk verschijnt en dat werkt ook als ik het aanklik. Als het witte icoontje niet verschijnt, dan verschijnt het na een herstart van de laptop. Niet helemaal zoals het hoort, maar ok.
Wel vreemd dat er na het opstarten van de laptop ook altijd links bovenaan in de balk een blauw dropbox icoontje verschijnt dat niet werkt. Het beweegt even als je er op klikt en dat is alles. Dat heb ik dus maar verwijderd.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Wo 21 Feb 2018, 15:41

Het is mogelijk dat een icoon niet zichtbaar is maar de starter er wel is (gebeurt bij mij ook wel eens). Als het er niet staat, klik dan eens op de plaats waar het normaal staat.

Je kunt ook een Dropbox starter maken en in het menu zetten, dan is het altijd aanwezig.

Terug naar “Software en applicaties”