welke vpn en hoe?

Vragen over software en applicaties
kww76
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 05 Nov 2016, 09:49

welke vpn en hoe?

Berichtdoor kww76 » Di 24 Apr 2018, 08:16

Hallo
Momenteel zit ik in Rusland en erg irritant dat er van alles is geblokkeerd.
Gmail, niewssites, linkdin, etc.
Nu heb ik een paar vpn gedownload maar als ik zoek op mijn computer dan vind ik ze niet.
Hoe moet ik ze activeren?

dank je
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: welke vpn en hoe?

Berichtdoor Joan » Di 24 Apr 2018, 19:31

Afhankelijk van je desktop kan je VPN instellen via Netwerkverbindingen. Je hebt meestal wel een abonnement nodig.
Kijk ook even in 'Programmabeheer' of VPN is geïnstalleerd.

Zie ook viewtopic.php?f=8&t=3611&p=19371&hilit=vpn#p19371
en viewtopic.php?f=3&t=3587&p=19316&hilit=vpn#p19316
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Leon

Re: welke vpn en hoe?

Berichtdoor Leon » Di 24 Apr 2018, 20:39

Je kan ook de Tor browser installeren.
https://www.torproject.org/download/dow ... sy.html.en
kww76
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 05 Nov 2016, 09:49

Re: welke vpn en hoe?

Berichtdoor kww76 » Wo 25 Apr 2018, 18:59

thanx
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: welke vpn en hoe?

Berichtdoor Joan » Wo 25 Apr 2018, 20:03

Leon, jij werkt met TOR browsers. Weet jij of de TOR browser (TBB) uit Programmabeheer goed werkt?
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Leon

Re: welke vpn en hoe?

Berichtdoor Leon » Wo 25 Apr 2018, 23:21

Je bedoeld de torbrowserlauncher?
Ik vermoed van wel. Enige wattie doet is de Torbrowser bundle downloaden, uitpakken naar ~/.localshare/torbrowser en een koppeling in je menu maken.
Zelf heb ik hem destijds zelf gedownload, uitgepakt en een koppeling in het menu gemaakt.
When you first launch Tor Browser Launcher, it will download TBB from
https://www.torproject.org/ and extract it to ~/.local/share/torbrowser,
and then execute it.
Cache and configuration files will be stored in ~/.cache/torbrowser and
~/.config/torbrowser.
Each subsequent execution after installation will simply launch the most
recent TBB, which is updated using Tor Browser's own update feature.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: welke vpn en hoe?

Berichtdoor Joan » Do 26 Apr 2018, 02:39

Maar, en, werkt hij zozo of ok?
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Leon

Re: welke vpn en hoe?

Berichtdoor Leon » Do 26 Apr 2018, 08:39

Werkt goed. Is soms wel wat trager dan een gewone browser. Bv fimpjes op ad.nl haperen weleens
kww76
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 05 Nov 2016, 09:49

Re: welke vpn en hoe?

Berichtdoor kww76 » Di 28 Aug 2018, 12:02

uiteindelijk nog niet gelukt,
is er een simpele methode om een vpn te activeren in linux mint?
Gebruikersavatar
kfboerne
Junior
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 20 Aug 2018, 16:13

Re: welke vpn en hoe?

Berichtdoor kfboerne » Di 28 Aug 2018, 15:02

Hallo kww76,

Tip 1 : gebruik in principe NOOIT een gratis VPN! Die zijn doorgaans echt niet te vertrouwen. Middel erger dan de kwaal. Er is een uitzondering en dat is ProtonVPN (https://protonvpn.com/). De gratis variant is echter tergend langzaam. Wil je aan de VPN betaal daar dan gewoon voor. Het is het dubbel en dwars waard, mits je een goede VPN-provider neemt. Dat uitzoeken kost bergen werk, maar dat kan ik je besparen met een paar die in mijn optiek zeer goed zijn en wellicht voor jou bruikbaar zijn : Mullvad (https://www.mullvad.net/en/). Hebben net een fantastische Linux client gelanceerd die supersimpel en uiterst degelijk werkt. Ik werk zelf met Xubuntu, maar geloof ook dat Mint met deb-files overweg kan. Ook heel goede guides. Kort en krachtig. NordVPN (https://nordvpn.com/) is ook goed.
Tip 2 : Deze website is uiterst handig voor het uitpluizen van VPN-providers : https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/

Succes en nogmaals vergeet gratis VPN! (op ProtonVPN na).
Een boek doet het altijd ...
kww76
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 05 Nov 2016, 09:49

Re: welke vpn en hoe?

Berichtdoor kww76 » Wo 29 Aug 2018, 12:09

Dank je, die zal ik zeker eens napluizen.
Ik heb trouwens wel een VPN nodig op 2 laptops en mijn telefoon, en wellicht 2 telefoons.
Gebruikersavatar
kfboerne
Junior
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 20 Aug 2018, 16:13

Re: welke vpn en hoe?

Berichtdoor kfboerne » Wo 29 Aug 2018, 15:22

Even uit mijn hoofd mag je bij Mullvad geloof ik 5 connections simultaneously gebruiken. Met 2 laptops en 2 telefoons hou je dan zelfs nog 1 verbinding over. Voor smartphones is er overigens nog geen app. Daar zijn ze bij Mullvad mee aan het werk. Instellen van hun VPN op je smartphone is overigens helemaal niet moeilijk. Zoals ik al vermeldde zijn hun guides zeer duidelijk en beknopt. Mullvad heeft als geen ander begrepen dat je het clienten zo makkelijk mogelijk moet maken. En dat terwijl de hele materie achter VPN's zeer complex is. Hun helpdesk is ook nog eens top. Ik heb overigens geen aandelen Mullvad hoor ;) .

Ik vergat overigens de website Privacy Tools nog te vermelden (https://www.privacytools.io/). De info ten aanzien van 'jurisdictie' is interessant. Ik persoonlijk zal nooit kiezen voor een VPN-provider die gezeteld is in de USA of UK. Hier vind je naast info omtrent VPN's ook nog veel andere zeer bruikbare informatie. Leerzaam voor een ieder overigens.

O ja, en voor alles geldt een leercurve. Ook voor de VPN-wereld.

(PS-je : jurisdictie-technisch is mijzelf ooit het volgende overkomen. Ik had een abbo bij VyprVPN afgesloten. Goede provider, echter ze zijn niet helemaal eerlijk. Ze zeggen dat hun hoofdkantoor in Zwitserland staat, maar dit is slechts een soort postbus-adres. Al het echte werk gebeurt vanuit Austin in Texas, en dus is Amerikaans recht van toepassing. Toen ik daar concreet naar ging vragen, werd ik afgewimpeld met een verwijzing naar de algemene voorwaarden. Heel flauw. Voor mij reden om toedeledokie te zeggen. Dat is klanten vernaggelen. Kun je nog zo goed zijn, voor mij is het dan afgelopen. Vertrouwen komt immers te voet en gaat te paard... Tot zover dan maar weer ;) )
Een boek doet het altijd ...
kww76
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 05 Nov 2016, 09:49

Re: welke vpn en hoe?

Berichtdoor kww76 » Wo 29 Aug 2018, 15:30

Ik heb inmiddels nordvpn
Jammer dat de verbinding ook meteen traag wordt, maar goed het werkt
Gebruikersavatar
kfboerne
Junior
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 20 Aug 2018, 16:13

Re: welke vpn en hoe?

Berichtdoor kfboerne » Wo 29 Aug 2018, 15:50

Bij de VPN providers die ik heb gebruikt was er nauwelijks of geen vertraging te bemerken. Dat is ook een van de kenmerken van een top VPN-provider. Kan me dat bij NordVPN dan ook niet voorstellen. Die traagheid komt ergens anders vandaan. Je zit toch in dat fijne land van die aardige meneer Poetin? Wellicht dat het daarmee te maken heeft.
Een boek doet het altijd ...
kww76
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 05 Nov 2016, 09:49

Re: welke vpn en hoe?

Berichtdoor kww76 » Wo 29 Aug 2018, 16:07

Momenteel in Nederland

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten