elke keer een melding dat een ip adres is geblokkeerd als ik vpn gebruik.

Hoe zet je een netwerk op? Hoe deel je bestanden?
linuxcar1
Junior
Junior

elke keer een melding dat een ip adres is geblokkeerd als ik vpn gebruik.

Berichtdoor linuxcar1 » Ma 14 Mei 2018, 12:05

Kan dit uitgeschakeld worden?
Vpn word nu door elke internet gebruiker gebruikt onderhand.
Zo moet men steeds eerst vpn uitschakelen om hier bericht te kunnen plaatsen. Zeer irritant.
Geen enkel ander forum heeft dit. Graag per direct uitschakelen en anders niet vreemd opkijken als leden verdwijnen.

Moderator edit: Titel aangepast, gecensueerde schuttingtaal verwijderd.
Maik
Held
Held

Re: elke keer een melding dat een ip adres is geblokkeerd als ik vpn gebruik.

Berichtdoor Maik » Ma 14 Mei 2018, 13:08

Aangezien het met netwerken te maken heeft is het onderwerp naar het juist subforum verplaatst. Een tweede waar wij beleefd om vragen is dergelijke schuttingtaal achterwege te laten, gecensueerd of niet het hoort gewoon niet. Bij voorbaat dank.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Ma 14 Mei 2018, 15:26

Het IP adres wordt gebruikt voor controle van legitimiteit van de leden. Uitschakelen zou de veiligheid op het forum verzwakken.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij "de gouden regels" https://forum.linuxmintnl.nl/viewtopic.php?f=1&t=3264.
Mentha
Junior
Junior

Berichtdoor Mentha » Di 15 Mei 2018, 12:14

Euuhhm...Ik heb mijn VPN gewoon continue aan staan als ik op het forum mijzelf inlog. Dus tja....kan aan de configuratie van je VPN liggen of je VPN dienst. Of gewoon kromme Volt? :D
Geniet van het leven want het duurt maar heel even!
Linux Mint 19 - "Tara" - Cinnamon - 64 bits versie met 4.15.0-34 Kernel
linuxcar1
Junior
Junior

Berichtdoor linuxcar1 » Do 17 Mei 2018, 09:33

Mentha schreef:Euuhhm...Ik heb mijn VPN gewoon continue aan staan als ik op het forum mijzelf inlog. Dus tja....kan aan de configuratie van je VPN liggen of je VPN dienst. Of gewoon kromme Volt? :D

ja inloggen kan ik wel met vpn aan.
Reageren of nieuw topic aanmaken niet. Dan krijg ik de melding dat mijn ip adres geblokkeerd is.
(welke vpn heb jij?)
linuxcar1
Junior
Junior

Berichtdoor linuxcar1 » Do 17 Mei 2018, 09:35

Joan schreef:Het IP adres wordt gebruikt voor controle van legitimiteit van de leden. Uitschakelen zou de veiligheid op het forum verzwakken.

Waarom dat moeilijke gedoe?
ik ben actief op verschillende forums en deze hebben deze maatregel niet. Is gewoon onnodig en overdreven.
Nu ik erover nadenk, het is veel onveiliger voor de gebruiker om vpn uit te schakelen!!!
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Do 17 Mei 2018, 12:46

"ip adres geblokkeerd"
Dat kan dus het geval zijn als je door VPN via een IP van een geblokkeerde spammer werkt.
Als je altijd die melding krijgt is het mogelijk dat het IP toch niet zo willekeurig is.
Wat je dan kan proberen is en variabel IP in te stellen.

Spammers en virusverspreiders worden op dit forum geblokkeerd zodat iedereen veilig kan inloggen en het forum vrij blijft van ongerechtigheden. Aangezien jij en wij niet kunnen controleren met welk IP je contact probeert te maken kunnen wij ook niet controleren of het een valse IP blokkade is.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij "de gouden regels" https://forum.linuxmintnl.nl/viewtopic.php?f=1&t=3264.
Mentha
Junior
Junior

Berichtdoor Mentha » Do 17 Mei 2018, 18:37

Goose VPN hoewel het goed werkt had ik met de installatie toch een medewerker nodig om bij mij op afstand middels Teamviewer de PC e.e.a. geschikt te maken. Ik vond dat een inbreuk op mijn privacy en heb dat ook tegen Goose VPN gezegd. Zeker daar op 25 mei 2018 de Algemene Verordening gegevensbescherming van de EU van kracht wordt en dergelijke fratsen een bedrijf duur kunnen komen te staan. Moet er bij zeggen dat de medewerker zich netjes gedragen heeft en binnen 2 a 3 minuten e.e.a. had ingesteld. (Vraag me niet hoe want ik heb geen ogen met Hightspeed technologie. Zo snel ging het.
Verder ben ik benieuwd of Goose VPN ook nog werkt als ik straks overstap op Linux Mint 19 Tara.
Leon

Berichtdoor Leon » Do 17 Mei 2018, 20:15

Mentha schreef:Goose VPN hoewel het goed werkt had ik met de installatie toch een medewerker nodig om bij mij op afstand middels Teamviewer de PC e.e.a. geschikt te maken. Ik vond dat een inbreuk op mijn privacy en heb dat ook tegen Goose VPN gezegd.

Ik denk niet dat dit een inbreuk op je privacy is, je vraagt ze zelf om hulp. Het wordt een ander verhaal als de support medewerker gelijk in je dokumenten map enzo gaat snuffelen.
Mentha
Junior
Junior

Berichtdoor Mentha » Do 17 Mei 2018, 22:02

OK. Punt voor jou Leon. Maar ik had liever gezien dat ze mij een work around bestand hadden gegeven dan dat ik een medewerker op mijn PC los moest laten. Want kennelijk is er voor Linux Mint een goede stap voor stap instructie anders had die medewerker er ook niet gekomen. Maar in ieder geval doet mijn VPN het goed en ben ik zowel qua prijs als kwaliteit dik tevreden.
Leon

Berichtdoor Leon » Do 17 Mei 2018, 22:08

Mentha schreef:Maar ik had liever gezien dat ze mij een work around bestand hadden gegeven dan dat ik een medewerker op mijn PC los moest laten.

Een bestand, goede uitleg op hun site, of een medewerker die gelijk uitlegt wattie doet.
linuxcar1
Junior
Junior

Berichtdoor linuxcar1 » Zo 20 Mei 2018, 09:16

Joan schreef:"ip adres geblokkeerd"
Dat kan dus het geval zijn als je door VPN via een IP van een geblokkeerde spammer werkt.
Als je altijd die melding krijgt is het mogelijk dat het IP toch niet zo willekeurig is.
Wat je dan kan proberen is en variabel IP in te stellen.

Spammers en virusverspreiders worden op dit forum geblokkeerd zodat iedereen veilig kan inloggen en het forum vrij blijft van ongerechtigheden. Aangezien jij en wij niet kunnen controleren met welk IP je contact probeert te maken kunnen wij ook niet controleren of het een valse IP blokkade is.

wat is een variabel IP? en hoe weet ik of het wel/geen valse is?
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Zo 20 Mei 2018, 16:04

Een vast IP kun je instellen in je modem.
Hoe VPN werkt kun je lezen in https://www.vpngids.nl/informatie/hoe-w ... erbinding/
Lees ook de vragen daarbij.
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Berichtdoor Wilfried1954 » Di 22 Mei 2018, 10:31

Misschien is het IP adres dat je gebruikt / krijgt van het VPN netwerk inderdaad een ooit geblokkeerd IP adres. Die kans is reëel vermits spammers meestal VPN gebruiken om hun herkomst te verbergen. Anders moet je het eens geven en kijk ik of het in de geblokkeerde lijst staat. Eventueel haal ik het er uit en dan is het ook opgelost.

Terug naar “Netwerken”