live usb stick maken

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
draak1955
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 17 Jan 2018, 20:55

live usb stick maken

Berichtdoor draak1955 » Zo 01 Jul 2018, 09:52

live usb stick maken
Geacht forum: hoe maak ik een (usb2)stick waar ik 18.3 Cinnamon 64bits kan installeren op Harde schijf (HD drive)
vriendelijke groet draak1955
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 903
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: live usb stick maken

Berichtdoor dirkjanl » Zo 01 Jul 2018, 10:29

Heb je hier wat aan?
https://sites.google.com/site/computertip/usbstaaf

Vriendelijke groet,
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: live usb stick maken

Berichtdoor Maik » Zo 01 Jul 2018, 10:38

Vreemd dat je het vraagt omdat je al eerder Linux Mint geinstalleerd en gebruikt hebt volgens je eerdere berichten?? :)
Laten we eerst eens beginnen met welk besturings systeem je nu gebruikt, dan kunnen we verder.

Edit: dirkjanl en mijn post hebben zich schijnbaar gekruist en was hij eerder met reageren. Maar de link die hij gaf kan je gebruiken om na te lezen hoe een live usb stick te maken. ;)
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
draak1955
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 17 Jan 2018, 20:55

Re: live usb stick maken

Berichtdoor draak1955 » Zo 01 Jul 2018, 21:02

Hoi Dirkjan nee het is een lege HD. Ik heb geen windows10 meer.
Hoi Maik nee ik denk je iets door elkaar haalt ik ben lid geworden in januari 2018. Nog niet iets gevraagd over installatie cinnamon 64 bits installatie.
(ik had toen via Joan de tip gehad om wat nu draait 18.3 Mate 32 bits) zonder toen ISO. (begrijp je)
Ik wil eigenlijk een stick maken via (usb2) een cleane opstart op lege HD (hard drive)
Is dit met unitbootin te maken / moet ik iets met de terminal doen. Hoe doen jullie dit vanwege het ISO.
Omdat het Cinamon is 64 bits wat ik wil gaan doen. Is een nieuw moederbord van ASUS waar ik het op wil installeren.
groetjes draak1955
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: live usb stick maken

Berichtdoor Maik » Zo 01 Jul 2018, 22:32

Niet rot bedoeld maar helaas begrijp ik je niet helemaal omdat je berichten voor mij niet echt duidelijk over komen. Zeg even simpel wat je nu, op dit moment, draaiende hebt op je computer.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Leon

Re: live usb stick maken

Berichtdoor Leon » Ma 02 Jul 2018, 12:04

Als je al een Linux Mint versie hebt kan je USB image writer gebruiken, staat bij accessoires.
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: live usb stick maken

Berichtdoor Maik » Ma 02 Jul 2018, 12:38

Dat staat ook beschreven in de link een aantal berichten hierboven, dus dat had al duidelijk genoeg moeten zijn als hij al Mint gebruikt. Zelfs voor Windows en Ubuntu staat het erbij hoe een live usb te maken als je die gebruikt als besturings systeem. Simpeler kan het niet. :-)
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
draak1955
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 17 Jan 2018, 20:55

Re: live usb stick maken

Berichtdoor draak1955 » Ma 02 Jul 2018, 15:06

https://www.youtube.com/watch?v=HRMzroqA1Wc
Wat hier word uitgelegt wilde ik eigenlijk weten, live usb stick. Hoe ik dit kan maken. Naderhand zie je en begrijpen jullie me beter.
Lege HD lege harde schijf waar ik op wil installeren cinamon 18.3 vanwege de ISO begrijpen jullie me.
Het doet er eigenlijk niet toe wat voor systeem of anders. Ik zou zeggen kijk en begrijp.
groetjes draak1955
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: live usb stick maken

Berichtdoor Maik » Ma 02 Jul 2018, 15:33

Oude video overigens maar begrijpen doen we dat wel.
Het probleem is eerder dat jij niet helemaal begrijpt wat wij vragen en welke tips/oplossingen er gegeven zijn.... Een simpel antwoord krijgen op wat je nu momenteel gebruikt als besturings systeem blijkt schijnbaar niet mogelijk en is iets wat helpen bij je hulpvraag bemoeilijkt. Daar ben je niet echt duidelijk in geweest. ;)
Het doet er wel degelijk toe wat voor een besturings systeem je gebruikt. Want als je op de website van Computertip en de bovenstaande reacties goed had gelezen, dan had je in jou Linux Mint installatie (mits je Mint gebruikt) Mintstick gevonden waarmee je een live usb stick had kunnen maken want dat zit standaard in de distro.

Je hebt dus unetbootin totaal niet nodig om een live usb stick te maken in Linux Mint....! :)
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: live usb stick maken

Berichtdoor Wilfried1954 » Di 03 Jul 2018, 15:25

https://www.youtube.com/watch?v=HRMzroqA1Wc
Wat hier word uitgelegt wilde ik eigenlijk weten, live usb stick. Hoe ik dit kan maken. Naderhand zie je en begrijpen jullie me beter.
Lege HD lege harde schijf waar ik op wil installeren cinamon 18.3 vanwege de ISO begrijpen jullie me.
Het doet er eigenlijk niet toe wat voor systeem of anders. Ik zou zeggen kijk en begrijp.
groetjes draak1955
In Linux Mint 17 Mate is het:
Menu -> Hulpmiddelen ->Schijfkopieschrijver voor USB

Je kan in de menu ook de zoekfunctie gebruiken: als je dan Schijf intikt zal het al zichtbaar zijn.

Helpt dit?
draak1955
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 17 Jan 2018, 20:55

Re: live usb stick maken

Berichtdoor draak1955 » Wo 04 Jul 2018, 15:40

Hoi Wilfried dank je wel voor de tip, ik heb gezocht wat je vertelde en gevonden. Ik ga hier als unitbootin niet werkt verder mee. Dank je wel Wilfried.
groetjes draak1955

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten