provided API key invalid

Vragen over software en applicaties
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

provided API key invalid

Berichtdoor Lucien » Di 10 Jul 2018, 00:37

Op de site van Gites de France (vakantie-accommodaties) krijg je via button 'locatie' ook de landkaart te zien (Google maps). Gisteren gedaan (Firefox via Startpage op Mint 18.3), vandaag gedaan (Firefox via Startpage op vers geïnstalleerde Mint 19) en dat werkte probleemloos, tot ik vanavond ineens geen kaart meer te zien kreeg, maar de melding: Google Maps platform rejected your request. The provided API key is invalid.
Vind hetzelfde probleem ook op internet, waar het ook ineens optreedt, en 1x op mint forum, maar zie geen oplossing waar ik iets mee kan.
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: provided API key invalid

Berichtdoor Lucien » Di 10 Jul 2018, 14:31

En vandaag (de volgende dag), in de middag, verschijnen de kaarten van Google ineens weer! Spontaan opgelost dus, maar ik zou graag willen weten wat de oorzaak is en of ik er in zo'n situatie zelf iets aan kan doen.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: provided API key invalid

Berichtdoor dirkjanl » Di 10 Jul 2018, 17:10

Mijn kennis is beperkt, maar ik lees dat de API key die aangeboden wordt niet geldig is. Dan ligt het aan de aanbieder en niet aan de ontvanger. Jij bent de ontvanger.

Vriendelijke groet,
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: provided API key invalid

Berichtdoor Lucien » Di 10 Jul 2018, 23:24

OK. Duidelijk. Ik dacht dat die key door mij werd aangeboden als een soort handshake. Weer wat geleerd. Bedankt.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten