zoek plug and play monochrome printer

Allerhande Hardware vragen
Lucien
Held
Held
Berichten: 363
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

zoek plug and play monochrome printer

Berichtdoor Lucien » Wo 11 Jul 2018, 21:08

Ik ben de driver-ellende met mijn Samsung printertje zat (zie mijn andere onderwerp). Heeft iemand ervaring met een -leverbaar- monochrome printertje dat plug and play werkt in Mint 19? Ik lees soms wel iets over HP's die dat doen in Mint, maar die series zijn dan niet meer verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 752
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: zoek plug and play monochrome printer

Berichtdoor emvedeesje » Do 12 Jul 2018, 09:08

Ik ben de driver-ellende met mijn Samsung printertje zat (zie mijn andere onderwerp). Heeft iemand ervaring met een -leverbaar- monochrome printertje dat plug and play werkt in Mint 19? Ik lees soms wel iets over HP's die dat doen in Mint, maar die series zijn dan niet meer verkrijgbaar.
Mijn ondervinding: een HP-printer lukt zonder probleem.
Je hoeft geen drivers te gaan zoeken.

Ik heb hier een HP envy 4500.
Die stuur ik aan via Wifi (kan ook via USB of ethernetkabel)
Heeft zelfs een vast IP-adres.
Overal paraat: in Ubuntu 14+16+18 en Mint 17+18+19
Zowel voor printen als scannen

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.2 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: zoek plug and play monochrome printer

Berichtdoor Wilfried1954 » Do 12 Jul 2018, 09:46

Ik heb al verschillende keren een HP (laserjet) geïnstalleerd op diverse systemen. Tot nu toe zonder problemen (USB en netwerk). Scanners via neitwerk gaat niet altijd - dan maar met het usb kabeltje.
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 752
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: zoek plug and play monochrome printer

Berichtdoor emvedeesje » Do 12 Jul 2018, 21:19

Ik heb al verschillende keren een HP (laserjet) geïnstalleerd op diverse systemen. Tot nu toe zonder problemen (USB en netwerk). Scanners via neitwerk gaat niet altijd - dan maar met het usb kabeltje.
Probeer eens een vast IP-adres in te stellen.

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.2 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Lucien
Held
Held
Berichten: 363
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: zoek plug and play monochrome printer

Berichtdoor Lucien » Zo 15 Jul 2018, 23:16

Heb vandaag een Brother HL 1110 laserprintertje (zw/w en met usb) aan mijn Thinkpad gehangen om te proberen. Werd wel gelijk gevonden, maar printte geen tekst. Als ik in Synaptic zoek, zie ik een hele trits Brother drivers. Geactiveerd is: Brother-LPR-drivers-common. Of dat is geactiveerd toen ik de Brother heb aangesloten weet ik niet, maar het werkt daarmee dus niet. Toen heb ik tevens geactiveerd: Brother-cups-wrapper-laser1 omdat die o.a. voor een HL 1030 en een 1230 is bedoeld en die komen het dichtst in de buurt. Maar ook toen printte hij geen tekst. Zie verderop in Synaptic ook nog Brother-LPR-drivers-laser1. Ook die is voor de 1030 en de 1230, maar wat is LPR? Van de site van Brother kan ik wel drivers voor de 1110 downloaden, maar mijn voorkeur is uit Synaptic.
Leon

Re: zoek plug and play monochrome printer

Berichtdoor Leon » Ma 16 Jul 2018, 06:33

Je hebt de drivers van de Brother site nodig
Lucien
Held
Held
Berichten: 363
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: zoek plug and play monochrome printer

Berichtdoor Lucien » Ma 16 Jul 2018, 10:20

Daar krijg ik dan de keuze tussen Linux (rpm) of Linux (deb). Welke is voor Mint? Maar in principe zouden de juiste drivers uit Synaptic toch moeten werken?
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: zoek plug and play monochrome printer

Berichtdoor Maik » Ma 16 Jul 2018, 10:34

Mint, Debian, Ubuntu en de daar afgeleiden van gebruiken .deb. RPM is voor distro's zoals Fedora, Red Hat, openSUSE, PCLinuxOS etc..
Dus je moet voor Mint het deb bestandje hebben.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen

Terug naar “Hardware en Drivers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten