grub opstartmenu zichtbaar

Een plek waar u het kunt hebben over uw positieve ervaringen met andere software en Linux Distro's.
kfboerne
Junior
Junior

grub opstartmenu zichtbaar

Berichtdoor kfboerne » Vr 24 Aug 2018, 15:09

Op Pjotr's website geeft hij aan hoe het grub opstartmenu altijd zichtbaar te maken (https://sites.google.com/site/computert ... -zichtbaar).
In Xubuntu 18.04 tref ik slechts 2 regels aan waarin 'TIMEOUT' voorkomt ipv 3 regels. In Xubuntu 16.04 waren het geloof ik nog wel 3 regels.

Weet iemand of ik de door Pjotr vermelde 3 regels veilig kan invoegen in Xubuntu 18.04 waardoor er dus 1 regel meer staat? Zou nogal vervelend zijn wanneer het systeem dan plotseling niet meer opstart.
Een boek doet het altijd ...
Pjotr
Held
Held

Re: grub opstartmenu zichtbaar

Berichtdoor Pjotr » Vr 24 Aug 2018, 17:45

Klopt, het is inmiddels veranderd door een recente foutreparatie van Grub.... Ik heb de instructie gelijk even aangepast, zodat het wel werkt. :)

Ik moet trouwens zeggen dat de nieuwe manier logischer en eenvoudiger is, en dus een verbetering.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 22.1 Xia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
kfboerne
Junior
Junior

Re: grub opstartmenu zichtbaar

Berichtdoor kfboerne » Vr 24 Aug 2018, 22:32

Ik moet trouwens zeggen dat de nieuwe manier logischer en eenvoudiger is, en dus een verbetering.
Klopt helemaal. Thx Pjotr.
Een boek doet het altijd ...

Terug naar “%s” Software en andere Distro's